ילד יותר מידי

בעקבות שנים של מחקר בנושא של ילדים בעלי ADHD אחד המאפיינים הכי בולטים בשטח עבור הפרעות קשב וריכוז ילדים שניתן לצפות בה בשעה בה הילד מתעסק בענייניו, הינה חוסר היכולת לעצור. כל דבר שהוא יחוש יהיה ללא כל גבול ומבלי שהילד יוכל למעשה לווסת את ההתנהגות ולהבין כי די ממנה. הוא ימשיך להיות פעיל, ימשיך להיות במצב של כעס או יישאר בסטטוס של שמחה. הדחף מוביל אותם להיות הרבה ממשהו אחד בשעה שכל ילד אחר כבר יבין כי הגיע סיום של רגש או פעולה אחת והגיע הזמן להמשיך בתפקוד הלאה.

הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ירגישו עבור ההורים כי הם יותר מידי בכל דבר' והמעבר בין פעולה אחת לאחרת הינו קיצוני, כאשר הילד משתעמם ולא יכול להתמיד ולשבת בריכוז עבור פעילות אחת שלמה.

 

לנהל את ההפרעה

בכל הנוגע לשעות עם ההורים ועם המסגרת החינוכית יש להבין כי לאחר האבחון של הילד בתור כזה שסובל רמה מסוימת של הפרעות קשב וריכוז ילדים באופן מקצועי, שהילד אכן סובל, ומתפקידינו בתור מבוגרים אחראיים לדאוג לו ולפרום את כל אותם קשרים סבוכים שמפריעים לו ולא רק לסביבה שלו.

על מנת לחזק את הילד נפשית יש להעניק לו פי כמה יותר חיזוקים וביקורת חיובית ולהפחית את הביקורת השלילית והדרישות בשלושים אחוז כדי שהתוצאות תהיינה אפקטיביות.

העבודה עם הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים מתפרסת לאורך כל היום ומצריכה מן ההורים הדרכה מפורטת לגבי דרך העבודה עם הילד, ועבודה עם הילד כדי שיוכל לחדד את היכולות האישיות והחברתיות שלו בכל מסגרת בה הוא נמצא.

 

ומה לגבי תרופות?

נמצא כי טיפול בתפקודים של המשפחה ושל הילד מסייע רבות, והוספה של תרופה אינה תמיד מן ההכרח. מלבד זאת הורים רבים מצאו כי הוספה של אומגה 3 לתזונה היומית של הילד הוכיחה את עצמה בתור פתרון טבעי אפקטיבי עבור הפרעות קשב וריכוז ילדים.

הוסף תגובה