יש לך פוטנציאל ואתה לא מממש אותו?

האם קרה לך שאמרו לך את זה? האם קרה לך שהרגשת את זה בעצמך? מה זה בכלל אומר?

אם יש לך פוטנציאל ואתה רוצה לממש אותו, מתבקשות כאן השאלות הבאות: מהו הפוטנציאל שלך? איך תוכל לממש אותו? ולמה שתעשה זאת?

מה הפוטנציאל שלך?

במסגרת עיסוקי כמאמנת נתקלתי באנשים אשר רוצים לממש את הפוטנציאל שלהם, אך כשנשאלו מהו הפוטנציאל שלהם לא היתה להם תשובה טובה לתת. אם כך, מה בדיוק אתה אמור לממש? איך אפשר לממש משהו מבלי לדעת מהו?

הפוטנציאל של כל אחד מאיתנו הוא אדיר, ואם לא הצלחת למלא לפחות שלושה עמודי פוליו בכדי לתאר את הפוטנציאל האישי שלך אז אתה עדיין לא מודע לכולו. אימון אישי בהחלט יכול לסייע בהגדרת הפוטנציאל האישי.

הפוטנציאל שלנו מורכב מכל הדברים אשר נותנים לנו פוטנציה (עוצמה, און, כוח). בכדי להגדיר מהו הפוטנציאל יש לכלול הרבה דברים וביניהם: כשרונות, יכולות, תכונות אופי וחוזקות. לפוטנציאל מתווספים גם: תעודות, הכשרות, הישגים, הצלחות, ידע, נסיון. ובוודאי גם: נתונים טבעיים כמו מראה חיצוני, משפחה עשירה, מנת משכל וכו'.

הפוטנציאל שלנו הוא עצום, עפ"י מחקרים אנו נולדים עם פוטנציאל אינסופי, עם השנים אנו מצמצמים לעצמינו את הפוטנציאל ושמים לעצמינו מגבלות.

איך לממש את הפוטנציאל?

נניח שהגדרת מהו הפוטנציאל שלך, ההגיון אומר שעכשיו ניתן לחשוב באילו דרכים ניתן להביא את מכלול הכישורים והיכולות שלך לידי מימוש.

אך האם זה אפשרי לממש את כולו? אם יש לך כשרון מוזיקלי, יכולת לניתוח ועיבוד של מצבים מורכבים, כישרון משחק, יכולת ניהולית, יכולת לבקש עזרה, יכולת לתת ולקבל וכך הלאה…..נשאלת השאלה מה מתוך הפוטנציאל העצום שלך תרצה לממש?

מה גם שאפשר בהחלט להגדיל את הפוטנציאל האישי ולרכוש ידע נוסף, נסיון נוסף, התנסויות חדשות ובטח שלפתח יכולות אשר הם לא כשרונות הטמונים בך כמו יכולת משחק, יכולת מוזיקלית, יכולת ניהולית, יכולת למנהיגות, חשיבה עסקית, יכולת טכנית ועוד….כמעט כל דבר ניתן לפתח וללמוד.

אם כך, הפוטנציאל של כל אחד מאיתנו הוא גדול ולא ניתן להגשים אותו במלואו, ולכן מלאכתנו היא לבחור מתוך הפוטנציאל שלנו מה נרצה לממש.

למה לממש את הפוטנציאל?

הנחת היסוד הרווחת היא שאם יש לך פוטנציאל עליך לממש אותו. המקום שבו אתה מממש את הפוטנציאל שלך הוא המקום של המימוש העצמי. במקום שאתה מממש את עצמך אתה מרגיש טוב. מצב רצוי ללא ספק. אך האם כל חלקי הפוטנציאל שבי אמורים לבוא לידי מימוש?

בראייה חברתית נהוג לחשוב כי אם יש לי יכולת מסויימת עלי לממש אותה כי יש לי דבר נהדר לתת לעולם וזה כבר מעבר לרצוני הפרטי. אם כך, האם לממש חלקים בפוטנציאל רק בגלל שאני יכולה? אם יש לי יכולת למנהיגות, יכולת ברוכה ללא ספק, יכולת אשר בראייה של תרומה חברתית שומה עלי להגשים אבל הדבר לא מביא אותי לתחושת מימוש עצמי, האם עלי לממש את הפוטנציאל הזה רק בגלל שהוא קיים בי?

נוכל למצוא מנהלים בכירים בהיי טק אשר ללא ספק מממשים חלק גדול מן הפוטנציאל הגלום בהם ועדיין לא מרגישים שיש להם פוטנציאל מבוזבז ואינם ממומשים……

מזכיר את האמרה: why do dogs lick their balls? Because they can

הגשמת הפוטנציאל היא לצורך מימוש עצמי

קודם כל, יש להגדיר מהו בדיוק המימוש העצמי בו אתה מעונין, כלומר: להגדיר את המקום שבו אתה רוצה להיות מבחינת קריירה, פרנסה, משפחה, זוגיות, חברים וכו'…יש להגדיר את העתיד הוורוד ביותר שאתה מאחל לעצמך, גם כאן תהליך של אימון אישי יכול לסייע.

לאחר שתבהיר לעצמך את העתיד הרצוי תוכל בעצם לקבוע מהו מימוש עצמי מבחינתך. עפ"י שיטת המודעות האפקטיבית, לאחר שרואים את העתיד בבירור, ניתן לקבוע את דרך ההתנהלות האפקטיבית לכיוונו, וכאן מגיעה השאלה אילו כישורים ויכולות מתוך הפוטנציאל שלך תרצה לממש או לפתח לצורך מימוש חזונך.

סיכום

אם כך, אני מוצאת שיש טעם לפגם באמרה ש'יש לך פוטנציאל ואתה לא מממש אותו'.

כאשר אתה בא לממש את הפוטנציאל שלך, הטריק הוא הפוך, קודם להגדיר מה יביא אותך לתחושה של מימוש עצמי ולאחר מכן להגדיר מהם החלקים המתאימים בפוטנציאל שלך שיוכלו להביא אותך לשם. לא להגשים את הפוטנציאל מעצם היותו אלא, לבנות את הפוטנציאל שלך על פי המקום בו אתה רוצה להיות.

קריאה מהנה,

קרן גילת, מודעות אפקטיבית

הוסף תגובה