כוסות יין וכוסות קוקטייל להגשה על השולחן

Hometags

בבואנו לכל חנות של כלי בית, זולה או יוקרתית, הקנייה של כוסות היא עניין של טעם תרתי משמע. באם אלה הן כוסות יין, מים, כוסות שמפניה או כוסות קוקטייל ייחודיות. תשאלו מומחים ליין והם יפליגו בסיפורים על חשיבותה של צורת כוס היין בהקשר להתפתחותו של ה"בוקה" (bouquet). ואם יתמזל מזלכם, הם עשויים להזמינכם לבדוק את ההבדל בטעמו וניחוחו של יין מובחר הנמזג לכוס רגילה לעומת אותו יין אשר נמזג בכוס יין יוקרתית. כולנו כבר יודעים מדוע לכוס יין יש רגל. עקרונית כף היד עלולה לחמם את היין, אולם ההשפעה על טעמו תורגש רק עבור יינות מובחרים ביותר. לכן רידל (Riedel) קיצצה את הרגל של כוס היין ויצא בסדרת " "O  של כוסות עם בסיס שטוח לשימוש יומיומי לשתייה כייפית של יינות אדומים ולבנים.

צורת כוס היין
בבחירת כוס יין מומלץ לדבוק בכוס בעלת צורה מארוכת ולא בכוס שטוחה בעלת שטח חתך רחב. הסיבה היא שהעיצוב המוארך של כוס יין, כוס קוניאקכוס וויסקי או כוסות שנפס למיניהם, מדגיש את הארומות ומרכז אותם לכיוון האף. חשוב גם למלא את הכוס בלא יותר משליש הגובה על מנת להשאיר מקום להתפתחות הניחוחות במהלך התאדות המשקה בקצה שפת הכוס. כוס שמפניה היא כוס גבוהה בעלת צורת חלילית או אחרת, לאפשר לבועות לעלות באיטיות דרך מספיק ארוכה עד שפת הכוס.

כוס קריסטל או כוס זכוכית
זכוכית היא תערובת של חול, שיש, סודה ומינרלים שונים כגון, "בורקס" ודולומיט המחוממים לטמ"פ של 105 מעלות. בהוספה של תחמוצת עופרת (לפחות 24% ) מתקבל הקריסטל. כוסות קריסטל הן חזקות יותר ומבריקות יותר בזכות מקדם החזר אור גבוה יותר, ומפיקות צליל נעים בנקישת הכוסות. אין להשוות את התענוג בשתייה של יין או קוקטייל בכוס קריסטל או זכוכית קריסטלית לשתייה בכוס זכוכית רגילה.

ניקוי כלי בית זכוכית וקריסטל
שטיפת כלי אוכל מזכוכית או קריסטל במדיח כלים או שטיפה ביד?
כוסות עם כתמים לבנים (עננים) לאחר הדחות במדיח כלים הוא סיוט לכל חובבי המדיח. הכתמים הלבנים שנוצרים על פני שטח הכוסות נובעים משימוש שכיח של דטרגנטים אגרסיביים. אם אינכם יכולים להימנע בשימוש במדיח, מומלץ להשתמש בתוכנית ניקוי נפרדת לכוסות. הימנעו ככל האפשר לערבב יחד כוסות עם סירים ומחבתות במדיח כלים. הקפידו גם למלא את המדיח כלים בכמות המלח הנדרשת לריכוך המים ולהשתמש בטבליות ובנוזלים להברקה הטובים ביותר.
האופציה הטובה ביותר לשמור על הברק של כלי אוכל מזכוכית בכלל וכוסות יוקרתיות בפרט, היא לשטוף אותם ביד. לשם כך תמיסת סבון כלים עם מים חמים יעשו את העבודה. מומלץ לסבן כל כוס בנפרד ולשטוף אותם במים קרים. לבסוף, הפכו את הכוסות לייבוש והניחו אותם על מגבת מטבח סופגת לניקוז שאריות המים. 

באתר מבחר גדול של כוסות יין, כוסות קוניאק, כוסות שמפניה, כוסות מרטיני, כוסות וויסקי, כוסות גרפה, כוסות בירה ממיטב היצרנים בעולם:

רידל – Riedel
קלאוס רידל היה הראשון, ולפי כך הממציא, שחקר והבין את הקשר בין עיצוב כוס היין לטעם היין. בכך הפך את כוס היין מכלי קיבול ליין למכשיר מדויק לשתיית יין. כוסות רידל נחשבות בעיני רבים למהפכה האחרונה בתחום היין ולא בכדי, שכן ניתן לתת ביטוי מקסימאלי ליין אותו אנו שותים ובכך לקבל הנאה גדולה יותר מהיין ותמורה טובה יותר לכספנו. רידל מתמחה גם היצור כוסות שמפניה, כוסות קוניאק, מרטיני ועוד.
רידל מציעה סדרות שונות ומגוונות של כוסות העונות לצרכים של כל אחד ואחד:
סדרת Wine Collection נוצרה עם דגש על עיצוב רגל כוס היין. צורתם ומחיריהם מציבים אותם ככוסות השימושיות ביותר שעוצבו על פי מאפייניו של זן היין.
סדרה "O" – הסדרה החדשה של רידל- כוס ללא רגל, בעלת בסיס שטוח. כוס אידיאלית לשימוש יום יומי ולכל אירוע. כוס כיפית, נעימה לאחיזה, בעלת סגנון עם עיצוב חדשני וכמובן צורה המתאימה לזן היין. כוסות “O” מגיעות במארז זוגי למתנה.
סדרת VINUM כוללת את אוסף הכוסות הראשון בעולם בייצור סדרתי המבוססת על עיצוב צורת הכוס לפי זני היינות.
סדרת OUVERTURE נוצרה עבור מתחילים המעריכים יין טוב במחירים תחרותיים. הסדרה אידיאלית לשתייה יום יומית.

Villeroy & boch
סדרת Allegorie
סדרת Maxima
סדרת La Divina
סדרת Schumann's Wine bar 

הוסף תגובה