עיצוב כלי אוכל – מגמות

בימי החורף הקרים, אין דבר יותר מפנק ממרק חם המוגש בקערת בול גדולה או צלחת עמוקה. ומה בנוגע למשקה תה חם המוגש בספל פורצלן Fine Bone China הגורם לנו מייד להתיישר כל הכסא עוד לפני שמוזגים אותו. יום יום אנו משתמשים בכלי אוכל על מנת להגיש את ארוחת הבוקר, הצהריים או הערב, אבל בד"כ אנו לא שמים לב מספיק לתענוג שיכולים לגרום לנו מערכות כלי אוכל וסכו"ם יפים ומעוצבים על השולחן. ידוע שכלי אוכל, כלי הגשה ושאר אביזרים כמו פמוטים ומלחיות יפים ערוכים על השולחן תורמים ישירות למצב רוח של המסובין סביב השולחן.

סגנון החיים המודרני שינה את הרגלי השולחן וכיום הארוחות שנו אוכלים הן אקראיות ולא קבועות כמו שהיינו מורגלים אצל הסבא והסבתא ואף אצל הורינו. צמצומו של מרחב חדר האוכל בבית והשתלבותו במטבח השפיע גם על האופן בו אנו מגישים ואוכלים עם המשפחה והחברים שלנו.
הסגנון והעיצוב של כלי בית בכלל וכלי אוכל או כלי מטבח בפרט מושפעים גם מאופנה של צורת הגשת מנות הקיימת במסעדות. אכן, לצורת הגשת המנות במסעדות יש השפעה ישירה על הרגלי הצריכה שלנו בתחום של כלי בית שאנו רוכשים. בד"כ חובבי הבישול והאוכל מבינינו בוחנים ובודקים את סוגי הצלחות בהן מוגשות המנות המובחרות של שפים במסעדותיהם ולוקחים עימם רעיונות לעריכת שולחן האורחים אצלם בבית. המסעדות החדשות שצצו בשנים האחרונות, הנקראות "ברסרי" או "בריסטרו" גרמו לעלייה בפופולריות של מערכות כלי אוכל פורצלן וכלי הגשה בעלי קווי עיצוב פשוט וצבעים טבעיים כמו צלחות, ספלים, קנקני קפה, צלוחיות וכלי הגשה מפורצלן ולהוות חלק חשוב מכלי המטבח בבית.

עד לא מזמן שלטו מערכות כלי אוכל עם תבניות ועיטורים בצבעים שונים. כיום השפים של מסעדות מובחרות בעולם מעדיפים להשתמש בצלחות פורצלן עם עיצוב פשוט על מנת להדגיש את מלאכת היצירה שלהם בצלחת. צלחת הגשה מפורצלן משמשת כבסיס רקע מצוין אשר מדגיש את יופייה של המנה המוגשת, אפילו המנה הפשוטה ביותר.

באתר מבחר של מערכות כלי אוכל ממיטב היצרנים בעולם:

Villeroy & Boch כלים מפורצלן באיכות המשובחת ביותר לכל החיים !
יצרן פורצלן משובח מלוקסמבורג, נוסד בשנת – 1748 ונמצא בבעלות משפחתית.
30 שנה לאחר המצאת הפורצלן באירופה, הקים מסורת בת 250 שנה בייצור קרמיקה ופורצלן.
משווק ב-125 ארצות מסביב לעולם וידוע ומוכר במבחר כלי שולחן מיוחדים ויצירתיים המותאמים לשוק המוסדי והפרטי. להשלמת מגוון המוצרים מציע גם סכו"ם, גביעי יין מקריסטל וזכוכית וכל הדרוש להשלמת שולחן ערוך.

ROYAL DOULTON – רויאל דולטון
ליצור את אוסף מערכת הכלים המובחרת של רויאל דולטון.
העיצוב של FUSION WHITE FINE BONE CHINA הוא כה טהור ונקי ולכן משתלב עם מגוון הפריטים והקישוטים על השולחן. המהות של קו העיצוב הוא ראשית כל בטבעיות שלו, ביטוי עצמי משוחרר מכבלים, נקי ומינימליסטי. הכוונה של רואיל דולטון היתה להעביר בו זמנית מסר המשדר פשטות, סגנון קלאסי יחד עם תחכום שיתאים לכל אירוע.
רויאל דולטון אחד מיצרני הפורצלן הידועים בעולם של מערכות כלי אוכל יוקרתיות מפורצלן משובח FINE BONE CHINA משנת 1815.

JOHNSON BRO.s
כאשר רכשו בית מלאכה פושט רגל לייצור כלי אוכל. מראשית דרכם הם החליטו לייצר מערכות כלי אוכל משובחות מפורצלן FINE CHINA. לשם כך הם פיתחו תרחיף (חומר גלם) משופר בעל המאפיינים המעודנים של הפורצלן  Fine china יחד עם עמידות משופרת לסדקים ושבר. כלי האוכל של האחים שווקו  גם לארה"ב בתחילת המאה ה-20 והפכו שם לפופולריים ביותר בשל יופיים ועמידותם כל זאת במחירים סבירים. בכדי לעמוד בביקוש הרב של הימים ההם, הוקמו 5 מפעלים נוספים באנגליה. בשנת 1968 התמזגו האחים ג'ונסון עם קבוצת Wedgwood, דבר שאיפשר לחברה להגיע לשווקים נוספים. כיום "האחים ג'ונסון" נחשבים עדיין המובילים בתעשיית מערכות כלי אוכל משובחות ומוצריהם האיכותיים נחשקים מאד בעולם כולו.

הוסף תגובה