כיצד מתבצע תהליך מזותרפיה?

מזותרפיה היא טכניקה של הזרקת חומרים אל תוך השכבות התת עוריות, ושימשה במקור להחדרת חומרים משככי כאבים לטיפול בכאב. כיום, עיקר השימוש בטכניקה זו הוא בתחום הקוסמטיקה כטכניקה להעלמת קמטים, אך בעיקר כטיפול מונע לאנשים שהחלו לזהות קמטים הנוצרים על פניהם, ומעוניינים להפסיק ולעכב את תהליך העמקת הקמטים. התהליך עצמו הוא אינו תהליך כירורגי ולכן אינו כרוך כלל בחיתוך של עור הפנים או בהתערבות בפנים גוף האדם.

בניית תכנית הטיפול והגדרת תמהיל החומרים שיוזרקו

בשלב ראשון, על הרופא המבצע להחליט מה הם החומרים שיוזרקו באמצעות הטכניקה. שיטת מזותרפיה מאפשרת להזריק למעשה כל חומר אל תוך השכבות התת עוריות, כשכל חומר עשוי למלא מטרה שונה. כך למשל, ניתן להזריק מינרלים חזקים ואפקטיביים שיזינו את העור מבפנים, ולהשיג אפקט של עשרות מריחות קרמים על העור החיצוני בהזרקה אחת בלבד. לחילופין, ניתן להזריק חומרים יוצרי נפח על מנת "להרים" את הקמטים אל פני שטח העור הכללי של הפנים, וכן ניתן להזריק חומרי מילוי נוספים המשמשים ליישור והעלמת קמטים. לפני שמתחיל הטיפול, מבוצע תהליך של הגדרת הטיפול במסגרתו נקבעים גם החומרים שיוזרקו, וגם המיקומים המדוייקים שבהם תתבצענה ההזרקות.

הזרקה נקודתית בנקודות מוגדרות בפנים

תהליך ההזרקה עצמו הוא תהליך חיצוני לחלוטין ואינו כרוך בכאב. בתהליך זה מבוצעות הזרקות קטנות ומרובות לנקודות מוגדרות לאורך הקמט, ובאופן שמאפשר להגיע לכל אותן שכבות עור המשפיעות ישירות על הקמט. בתום הטיפול אמנם ניתן לראות סימני דקירות זעירות בנקודות שונות על שטח הפנים, אך מדובר בנקודות זעירות במיוחד הנרפאות בתוך יום יומיים. את הטיפול יש לעבור אחת למספר חודשים, בדרך כלל אחת ל 6 חודשים הן לצורך טיפול מניעתי למניעת העמקת הקמטים והן לצורך טיפול מתקן קרי העלמת הקמטים.

ביצוע הטיפול אחת למספר חודשים

כמובן, שכל תהליך הטיפול בשיטת מזותרפיה צריך להתבצע על ידי רופא מוסמך, ועל בסיס תכנית טיפול מסודרת. לפני תחילת הטיפול יש לעבור בדיקות שיכולות לעיתים להסתיים בתשאול המטופל, ולעיתים להעמיק לבדיקות דם במידה והרופא מעריך שיש צורך בכך. הטיפול עצמו אינו נמשך זמן רב, ובתוך זמן קצר ניתן לסיים אותו ולחזור אל חיי השגרה. משך הטיפול נקבע על פי מספר הקמטים, עומקם ותמהיל החומרים המוזרקים על פי הגדרת המטרה. את התוצאות ניתן להרגיש מייד לאחר הטיפול, ואלו תלכנה ותתפוס בולטות גבוהה יותר ככל שיעבור הזמן.

הוסף תגובה