כך עושים לימון כבוש מושלם

איך מתחילים? כמה זמן זה לוקח? ומה חשוב לדעת לפני שמתחילים?!

רגע לפני שניכנס ממש לשלבים של הכנת לימון כבוש שיגרום לכם ללקק את האצבעות רציתי להתעכב רגע ולהזכיר שמלבד טעם מדהים שמקבלים בסוף התהליך מדובר בפרי הדר בריא ביותר אשר מומלץ לאכול ממנו יותר מאחר והוא נחשב לבריא ביותר.

מלבד כמות גדולה של ויטמין C שהלימון מספק, הוא גם מקור מצוין למינרלים, סידן, נחושת אלשגן וכמו כן ערכים תזונתיים נוספים אשר בהחלט יכולים לסייע לגוף בריא יותר. מלבד זאת הלימון נחשב יעיל ביותר עבור מניעה של מחלות, במלים אחרות מומלץ לסגל הרגל שקשור באכילת לימון (עדיף בוורסיה כמו שיותר טבעית כמובן)

 

לימון כבוש – מה צריך להכין מראש? 

השאלה המרכזית שאולי צריך לשאול בעניין זה היא איזו כמות של לימונים כבושים אתם רוצים לעשות? אם זו הפעם הראשונה שלכם אולי כדאי להתחיל בצנצנת סבירה שדורשת לא יותר מ-7 עד 10 לימונים. במידה ואתם רוצים יותר, הכפילו את הכמויות בהתאם…

  • 10 לימונים בגודל בינוני – מומלץ ביותר לבחור לימונים עם קליפה בעובי בינוני. 
    עניין זה די חשוב מאחר ולימון כבוש מכינים במטרה לאכול יחד עם הקליפה, לכן קליפה דקה מידי יכולה להתפורר בתהליך הכבישה, מצד שני קליפה עבה מידי עלולה להישאר קשה במקצת.
  • מלח גס –
  • פפריקה – אפשר לעשות גם חריפה וגם מתוקה, לפי הטעם האישי.
  • שמן – ניתן לעשות עם שמן קנולה או זית. לאלו מכם שאוהבים את הטעם של שמן הזית אז כמובן שעדיף מאחר והוא נחשב לעשיר ובריא יותר.
  • אריסה או מעט צ'ילי למי שאוהב כל דבר עם חריפות.
  • צנצנת מתאימה – מומלץ לבחור בצנצנת שמאפשרת סגירה אטומה בין שימוש לשימוש, כך לא יכנס אויר מיותר והלימונים יישמרו טעימים לטווח רחוק יותר.
 

*טיפ חשוב: יש לנקות היטב את הצנצנת לפני השימוש מאחר ותהליך של כבישה יכול לגרום ללא מעט חיידקים ועובש, יש כאלו שממליצים אפילו לשטוף את הצנצנת במים שהורתחו במטרה להשמיד את החיידקים שעלולים להיות שם.

 

פשוט פשוט – אופן ההכנה…

 

  1. להכין את הלימונים. 
    כדאי להתעסק עם העיקר ולכן ניגש ראשית לטפל בלימונים עצמם. שטפו היטב את הלימונים וודאו כי הקליפה ממש נקייה (מומלץ אפילו עם סקוץ' חדש לשפשף במהלך השטיפה). לאחר מכן חתכו את הלימונים יחסית דק (משהו כמו חצי סנטימטר) כך שיוכלו לעבור תהליך כבישה בתקופה יחסית קצרה. עדיף לנקות את הלימונים מחרצנים באופן ייסודי לאחר שחותכים.
  2. טובלים את הלימון בתערובת. 
    הכינו בצלוחית נפרדת מלח חס בתוספת התבלינים שאתם אוהבים. אם אתם אוהבים פפריקה, הוסיפו כף שטוחה של פפריקה מתוקה או חריפה על המלח הגס וערבבו אותם יחד. (לא חייב פפריקה למי שלא אוהב)
  3. סידור הצנצנת. 
    קחו את הלימונים החתוכים וטבלו אותם בתערובת שהכנתם, נערו מעט את הלימון כדי שלא יהיה עמוס יתר על המידה בתבלינים והכניסו אותם לתוך הצנצנת באופן מסודר לאחר שהם מתובלנים. לאחר מילוי הצנצנת פשוט ערבבו אותה היטב…
  4. הוסיפו מעט שמן זית לאחר שהצנצנת מלאה לחלוטין. 

 

מתכון לקציצות עוף ולימון כבוש >>

 

הוסף תגובה