כל מה שרציתם לדעת על סושי

"את טעם נרכש, את כמו סושי", כך אומר אריק ברמן באחד משיריו. ואכן, סושי הפך להיות טעם הנרכש עבור ישראלים רבים. כמעט בכל פינה ניתן למצוא מסעדת סושי המביאה אלינו ישירות את המאכל היפני, שבשנים האחרונות הפך להיות פופולארי כל כך.

אז מהי בעצם המשמעות של המילה: 'סושי'? סו – היא מילה ביפנית לחומץ, ושי – היא מילה נוספת לאורז, כלומר: אורז מתובל בחומץ. מקורו של הסושי הוא בתהליך לשימור דגים. עטיפת הדגים במלח ואורז ייבשה אותם  ושימרה אותם. כאשר את האצות שמו על מנת שלא יתלכלכו בכל פעם במגע עם האורז. משך השנים הדרכים לשמר ולייבש דגים ובשר השתכללו , צורת הכנת האורז השתנתה מאוד – והתגלה מאכל טעים ויצירתי מאוד.

ישנם סוגים רבים של סושי. סוגי הסושי העיקריים הם:

סושי מאקי: מדובר בסושי ה'רגיל' – דג ו/או ירקות מגולגלים באורז ועטופים באצה, כאשר סושי פוטומאקי הוא רול עבה, וסושי הוסומאקי הוא רול דק. כיום עובי הרול תלוי בעיקר במקום אשר בו אוכלים או ממנו מזמינים משלוחים.

סושי ניגרי: כמות קטנה של אורז עטופה בדג, למי שנרתע מהאצות, מומלץ להתחיל מסושי זה, על אף שטעמו ומרקמו שונה מאוד מסושי מאקי הפופולארי יותר.

סושי טמאקי: המרכיבים דומים למאקי רק הסושי נעטף בצורת קונוס ולא בצורת רול. כאן טעמן ומרקמן של האצות הוא דומיננטי יותר.

אחד הדברים הבולטים ביותר במאכל הסושי הוא הצבעים והאסטטיקה של המנה. מדהים לגלות עד כמה מאכל מושקע, יצירתי ויפה כל כך, הוא בעצם פשוט כל כך להכנה. אנשים רבים היום מכינים סושי בביתם בעצמם, ובהתאם להעדפתם האישית. אך חשוב מאוד לשים לב היכן קונים את הדגים, מאחר ודגים נאים לא טריים עלולים להיות מסוכנים מאוד למאכל. ישנן גם סדנאות רבות המלמדות כיצד להכין סושי בבית, כיצד לטפל בדגים הנאים, וכיצד ליצור סושי שיראה כמו יצירת אומנות מופלאה, שכמעט ויהיה לנו חבל לאכול.

לאלו מאיתנו שנהנים מנוחיות ביתם ומעדיפים ליהנות מהמהירות והקלילות בה ניתן להזמין סושי, היום, בשל התרבות מסעדות הסושי בארץ, קיימים כיום אתרי משלוחים כדוגמת משלוחה, המאגדים בתוכם את כל המסעדות הנמצאות באזורך, כך שניתן להזמין משלוחים של סושי ישירות מהאתר, בהתאם להעדפתך האישית. יתרון נוסף של אתרים אלה, הוא שקיימים בהם פעמים רבות מבצעים והנחות לאנשים המגיעים דרך האתר.

כאשר אנו מחפשים מסעדה לאכול בה, או מתלבטים איזה אוכל להזמין במשלוח, ניתן להגיד שזהו עידן הסושי. האפשרויות רבות כל כך, מסעדות שונות מציעות קומבינציות מוצלחות במיוחד, ואווירה מיוחדת. בניגוד למאכלי פסט-פוד אחרים, סושי נחשב למאכל בריא, לא משמין, ומגוון מאוד. חלקנו נצטרך קצת זמן להתרגל לטעם ולמרקם המיוחדים, וחלקנו – נתאהב ונתמכר מיד.

הוסף תגובה