לעשות גבינות בבית

אם מישהו חושב שלא ניתן לעשות גבינות בבית או שקשה מדי טעות בידיו.
אנחנו נוכיח לכם  בקורסים שלנו שאתם יכולים לעשות מגוון רחב של גבינות  לבד בתהליכי ייצור ביתיים פשוטים  החל מגבינות רכות ועד גבינות קשות מורכבות וכמובן גבינות עובש. 
אנחנו מבטיחים לכם  שתהינו כל כך שלא תוכלו להפסיק ליצור גבינות  גם בגלל שתקבלו המון מחמאות מהסובבים אתכם וגם בגלל ההנאה והסיפוק שתקבלו מיצירת הגבינה , בקיצור במהרה תתמכרו לזה .
כל הזמן התלמידים  שסיימו את הקורסים שלנו מצלצלים ואנחנו שואלים "האם את/אתה צריך עזרה במשהו? והם עונים בקול מאושר שעושה חם בלב  "לא רק צלצלנו לספר לכם איזה גבינות עשינו", אנחנו חושבים שפה טמון הסיפוק האמיתי !! 

   כנראה שהכול התחיל לפני אלפי שנים , עקב טעות מישהו שכח חלב בכלי כלשהו בחוץ בחום והוא החמיץ והפך לגבינה (מזלנו –  לכל אוהבי הגבינות ). אנחנו מוצאים סימוכין לתהליך יצירת הגבינות בעיראק , מצריים העתיקה , רומא, ובימינו אנחנו מדברים על ייצור גבינות בעיקר באירופה בגלל הכמויות הגדולות והמגוון הרחב של גבינות .
   הגבינות שונות בטעמן ממדינה למדינה בגלל ההבדלים בסוג החלב (מזון הפרות והצאן שונה , האקלים , גורמים סביבתיים) . לכל גבינה נהוג לתת את שם המחוז בה יוצרה .
השוני בטעם נוצר בגלל שתהליך ייצור הגבינה שונה ממחלבה למחלבה . גם עונות השנה משפיעות על טעם ותפוקת החלב ומכאן על טעם  הגבינה . בקיץ בימים החמים החיות שותות  יותר מים ולכן החלב יהיה יותר דליל ונקבל יותר מי גבינה וזה כמובן ישפיע על טעם הגבינה.
בחורף נקבל חלב עם אחוזי שומן יותר גבוהים,גבן יותר חזק וגבינה עשירה יותר.

                                           
פסטור החלב משפיע על טעם הגבינה . ישנן מדינות שלא חלה בהם חובה לפסטר את החלב וכמובן 
שטעם הגבינה יהיה שונה . לא כדאי לקחת סיכון ולא לפסטר את החלב !!!! אל תשכחו שהרבה מחלות (כמו קדחת קיו ) מועברות דרך החלב מהבקר, הצאן לאדם . פסטור של 72 – 73 מעלות 
וקירור מהיר מספיק בהחלט .
   בתהליך ייצור  הגבינות חשוב מאוד להקפיד על סינון החלב וניקיון משטחי העבודה והכלים . כלי שבא במגע עם החלב, תשטפו אותו. זה גם יקל על העבודה שלכם כי הגבן נדבק מאוד חזק לכלים ובפעם הבאה שתעשו גבינה היא עלולה להידבק בזיהום . 
צבע הגבינות תלוי בסוג החלב , כמות השומן , זמן ההבחלה של הגבינה – ככל שמשאירים את הגבינה יותר זמן צבעה הופך לכהה יותר וכמובן שטעמה משתבח .
אם רוצים ניתן להוסיף כמה טיפות ענתו – צבע מאכל טבעי.  צריך להקפיד ולערבב  טוב בחלב.

תהליך עשיית גבינות אפשר לתאר כתהליך הוצאת מי הגבינה , לקטוז ומינרלים מהחלב .

החומרים הבסיסיים לעשיית גבינה הם:
 חלב (כמובן) – אין כמו טעמו של חלב מהרפת , תפסטרו ותטעמו " טעם גן עדן" .       
   תעשו ניסוי תנסו לעשות גבינה לבנה עם חלב משקיות ותנסו עם חלב מהרפת .
   החלב  עשיר בויטמינים (A , B ) , חלבונים , סידן ומינרלים. 
–         אנזימים  –  חיידקים – הם אלו שנותנים את הטעם לגבינה ועוזרים לתהליך ההגבנה . יש גבינות שמוחמצות באמצעות חיידקים מזופיליים ויש  גבינות שמוחמצות באמצעות חיידקים                      טרמופיליים . ישנם חיידקים שבמהלך התסיסה מייצרים גז ( דו תחמוצת הפחמן) הוא הגורם להיווצרות החורים . 
–         אנזים – רנט –  אנזים רינין – עוזר לקרישת החלב . בימי קדם השתמשו בקיבות עגלים ניקו , המליחו ותלו ליבוש . כל פעם שעשו גבינה הורידו חתיכה פוררו אותה  והשתמשו בה . ברומא העתיקה התחילו להשתמש בצמחים להקרשת החלב . 
–         מלח – נותן טעם לגבינה , היות ואנחנו לא משתמשים בחומרים משמרים בגבינה הוא יהיה 
החומר המשמר שלנו .

בקורסים שלנו תקבלו הסבר מפורט על כל החומרים  הללו וגם חומרים  אחרים לגבינות .

בסיום הקורס תוכלו לרכוש אצלנו את כל החומרים והכלים הדרושים לעשיית 
גבינות .

הוסף תגובה