מדריך שימושי לבחירת פסנתר מקצועי – מה חשוב לבדוק?

קנייה של פסנתר המערבת סכומי כסף גבוהים וצפויה ללוות אתכם למשך שנים רבות מביאה עמה אחריות רבה. יש להתייחס לשיקולים של מקום, הובלה, עלויות, אופי השימוש, צבע הפסנתר, קניית פסנתר חדש מול משומש ועוד. גם בעבור בעלי ניסיון המכירים היטב את הענף תהיה קניית פסנתרים הליך המעורר חששות.

בדיקת כמה דגמים

היות ומדובר בקנייה של כלי נגינה בו תעשו שימוש במשך השנים הבאות כדאי יהיה לבחון מספר דגמים. כל אחד מהדגמים תבחנו תוך התנסות אישית של נגינה בכלי והתייעצות עם איש מקצוע המכיר את הפסנתר ואת כל היתרונות והחסרונות המתלווים אל הדגם. נציין כי לרוב ניתן יהיה לבחון מספר דגמים תוך ביקור במרכז מכירה אחד, המשווקים לרוב מחזיקים במספר דגמים באולם התצוגה. חפשו אחר אותו פסנתר המעניק לכם תחושה נעימה ושימוש נוח.

 

מה חשוב לבדוק לקראת הקנייה?

א.      בדקו את תקינות כל הקלידים, את עצמת הנגינה ואת הפדאלים.

ב.      שימו לב למצבו הפנימי של כל כלי נגינה, אם אין ברשותכם את הידע הדרוש לקבלת החלטה כדאי להתייעץ באיש מקצוע מנוסה. קניית של פסנתר יד שנייה דורשת בדיקה טכנית ממש כמו קנייה של רכב יד שנייה.  

ג.       היכן כדאי להציב את הרכש החדש בבית? שימו לב, אזורים שונים בבית יביאו עמם אקוסטיקה שונה.

ד.      כיצד צפוי כלי הנגינה החדש להגיע אל ביתכם? כדאי לבחון היטב את מידות פתח הבית ולברר מראש האם יש צורך במנוף. ההמלצה שלנו היא מתן עדיפות למובילים בעלי ניסיון בהובלת פסנתרים.

ה.      מהו גילו של הכלי? מיהו היצרן? האם ניתן לקבל תעודת אחריות? פסנתר יוכל לשמש אתכם גם במשך 60 שנה, חפשו את המספר הסידורי המוטבע על הדגם בכדי לגלות את שנת הייצור.

ו.        אל תמהרו לקבל החלטות פזיזות, הסבלנות משתלמת!

הוסף תגובה