מה היתרון של איביי על המסחר המסורתי

המסחר האלקטרוני טומן בחובו יתרונות רבים המשפרים ומייעלים את אפשרויות הסחר המקומי והבינלאומי עבור עצמאיים ובעלי עסקים ואפילו עבור הצרכן הפשוט. עסקים רבים משתמשים כיום באפשרויות המסחר האלקטרוני (אתרי אינטרנט, איביי, אטסי ואחרים) כשיטת המסחר העיקרית ואף היחידה שלהם. הסיבה לכך שהם עושים זאת היא כי שיטה זו חוסכת להם כסף, זמן ומאמץ רב.

המסחר האלקטרוני הוא בעצם תהליך מכירה בין שני צדדים המתבצע דרך האינטרנט. הצרכן מחפש באינטרנט את המוצר שהוא רוצה או צריך, שולף כרטיס אשראי, מבצע הזמנה, המוכר מקבל את פרטי ההזמנה והתשלום בפועל ומוציא לדרך את תהליך הטיפול בהזמנה הכולל את אריזת המוצר ושליחתו ללקוח.

המסחר האלקטרוני מספק יתרונות רבים גם לצד המוכר וגם לצד הקונה:

חיפוש מהיר:

הלקוח יכול לנווט בקלות ובנוחות באינטרנט מכל מחשב ביתי או ציבורי בעל גישה לאינטרנט ולחפש את המוצר/שירות שהוא צריך בלחיצת כפתור. הוא יכול להשתמש בענקית החיפוש "גוגל" כדי למצוא אתרים ממוקדים לסוג המוצרים/שירותים שהוא צריך או כאמור להשתמש באתרי סחר אלקטרוני מובילים כמו איביי, אטסי ואחרים ולבצע חיפוש ישיר לפי קטגוריות, מחירים ופרמטרים נוספים.

 

חיסכון בזמן, דלק ומאמץ:

לעומת המסחר המסורתי הדורש פגישות, נסיעות, ריצות וזמן רב, במסחר האלקטרוני ניתן לחסוך את כל אלה על ידי חיפוש פשוט באינטרנט. כפי שהזכרנו מקודם בקצרה: הצרכן יכול להיכנס לאתרי סחר אלקטרוני מצליחים בינלאומיים כמו איביי או אטסי ולבצע רכישות בביטחון דרך האתר. רבים מהעצמאים ובעלי העסקים גם בישראל ובטח בעולם הפכו את שיטת המסחר הזו לשיטה העיקרית שלהם ודרכה הכירו ספקים בינלאומיים, יצרו קשרים ומבצעים עד היום הזמנות מלאות לעסק שלהם.

השוואות מחירים וקנייה זולה ומשתלמת

יתרון נוסף באינטרנט הוא הקלות שבה ניתן היום לבצע השוואות מחירים. יתרון זו הוא בעיקר טוב ללקוח אך גם יוצר תחרות בריאה בין הספקים. בין אם מדובר באיביי, אטסי או כל אתר סחר אלקטרוני אחר, ליד מוצר אחד שתחפשו בקטגוריה מסוימת או לפי מילת מפתח מסוימת יופיעו לכם מוצרים נוספים ומחיריהם, כך יהיה ניתן לקבל מושג לגבי מחיר המוצר הממוצע.

חשיפה משמעותית לקהל

לעומת המסחר המסורתי בו עלינו לדאוג בעצמנו להבאת קהל היעד שלנו למקום העסק (פגישות ייעוץ, חנות, מסעדה וכד') או לדאוג שהעסק יוקם במרכז כלשהו שיש בו תנועה של אנשים – במסחר האלקטרוני הלקוחות מגיעים אליך!

נכון, צריך ללמוד כיצד למכור בצורה נכונה, כיצד להתבלט מעל מתחרים וכיצד להגדיל את הסיכוי של הלקוח למצוא דווקא אותך ולא את המתחרה שלך – אבל כשתלמד את זה, הלקוחות יגיעו אליך. כיום, כמות האנשים המשתמשים במסחר האלקטרוני ומהווים לקוחות פוטנציאלים עבורך אינה מוגבלת לא בישראל ולא בעולם!

הוסף תגובה