מה זה יחסי המרה ועלות גיוס לקוח – CPA

מה זה יחסי המרה ועלות גיוס לקוח – CPA

כשמנתחים ביצועי שיווק ומכירות אני אוהב לעבור לאקסל כדי לראות את המספרים בעיניים. אבל עוד לפני שנעבור לאקסל כדאי להבין את המשמעויות של המונחים מאחורי המספרים בואו נראה מה המשמעות של שיפור יחסי המרה ב 180% באתר סחר שמוכר מוצרים באינטרנט כדוגמא לצורך המחשה.

בעל אתר משלם על הוצאות שיווק להבאת 100,000 גולשים 50,000$ מדי חודש. בטבלה  המצורפת- 2A. בממוצע חודשי, מתוך הגולשים שמגיעים לאתר, 2,000 גולשים הופכים ללקוחות שרכשו מוצר.

במקרה זה יחס ההמרה של האתר עומד על 2%. עלות גיוס הלקוח במקרה זה עומדת על 25$ לכל לקוח. ונניח לצורך העניין שבית העסק מכניס מכל לקוח בממוצע 100$- F2 באקסל.
בשורה התחתונה : סה"כ רווח גולמי חודשי ממכירות באתר – 150,000$.

אולי יעניין אותך גם:

אז מה הסוד ההמרה הגדול

אין כאן סודות אטום או פרסי נובל, מדובר בדברים פשוטים ובסיסיים. חייבים להבין את השוק ולהכיר את הסיבות והמניעים שמביאים גולשים לאתר מסויים. לדוגמא: דרך איזה מילות מפתח עיקריות התנועה זורמת ומה הגולשים עושים בו. אם מבינים את משמעות הנתונים הבסיסיים והפסיכולוגיה של קהל היעד תמיד אפשר למצוא מקום לשפר ביצועים.

גוגל הבינלאומי וגם תוצאות החיפוש של גוגל ישראל פועלות על תשתית הקפאין.  קפאין הוא השינוי הנרחב ביותר שנעשה בגוגל בשנים האחרונות. ממידע שהתפרסם באופן לא מוסדר על ידי עובדי החברה ניתן להבין שהשינוי הרבה יותר נרחב משינויי אלגוריתמים או הוספת פילטרים, ניקוי ספאם ושאר ירקות. מדובר על שינוי תשתיתי שקשור לתשתיות ומערכת ההפעלה שגוגל מפתח.

אז איך מתבטא השינוי ?

חוץ משינוי ממשק החיפוש בתמונות רקע שונות, מבחינת הגולש הממוצע יש שיפור קטן במהירות של תוצאות החיפוש. שיפור ברלוונטיות ? – לא בטוח..אולי בתחומי החדשות והמידע החם. יכול להיות שהשיפור במהירות לא יורגש אצל חלק מהמשתמשים אבל חדי העין ישימו לב שמהירות התגובה השתפרה. מבחינת בעלי ומקדמי אתרים התמונה מורכבת בהרבה. תוכן טרי ממספר בדיקות שערכתי מופיע בתוצאות כבר בתוך דקות ספורות מעלייתו לאוויר. ישנם גם שינויים (חלק מתהליך ממושך) במיקומי אתרים שישבו גבוה וירדו מספר מקומות. האתרים שעלו הגיעו לשם בגלל שיקולים שלא קשורים לכמות קישורים או אופטימזציה בתוך האתר, והמבין יבין…

מבחן לגוגל קפאין

אז מה נבדוק הפעם ? נבדוק אם גוגל קפאין באמת עומד בהצהרות ומציג תוכן טרי (אף מילה על טוויטר) במהירות גבוהה בהרבה מבעבר. מועד פרסום הפוסט הזה הוא 11:15 בדיוק.
צילום מסך של מועד הופעת הפוסט בתוצאות החיפוש.

הוסף תגובה