מה זה FBML? מהר לפני שייגמר…

מה זה FBML? מהר לפני שייגמר…

פייסבוק הודיעו בבלוג הרשמי שלהם כי החל מ-11 למרץ לא תתאפשר הוספה של האפליקציה הסטטית FBML לדף האוהדים בעקבות מעבר חד לטכנולוגיה קצת יותר גמישה ופחות גוזלת משאבים (למתכנתים בכלל ולהם בפרט), קרי השימוש ב-iframe. יש לציין כי פייסבוק ימשיכו לתמוך באפליקציות FBML סטטיות שנתווספו בעבר ללא הגבלה כפי שציינו בבלוג הרשמי שלהם.

מטרת פוסט זה היא להציג בפניכם את היתרונות של האפליקציה הזו כחלק בלתי נפרד מתהליכי שיווק באינטרנט נרחבים לצד מדריך קצר שיסביר לכם כיצד להוסיף אותה לדף האוהדים שלכם מהר לפני שפייסבוק סוגרים את השאלטר. קדימה, מתחילים!

מה זה FBML?

FBML היא שפת פיתוח ייחודית לפייסבוק (FaceBook Marup Language) אשר נועדה להעניק לחברות ועסקים את היכולת להעשיר את הנראות והחיות של הפרופיל, ואת תהליכי השיווק באינטרנט שלהם בכלל, על ידי הוספת אלמנטים עיצוביים עשירים החורגים מהמבנה הקבוע של פייסבוק. הוספת האפליקציה לדף מקנה אזור חופשי לכתיבת קוד אשר מתורגם בסופו של דבר לאלמנטים ויזואליים; ממש כמו אתר אינטרנט טיפוסי. ניתן להוסיף סרטונים, קבצי פלאש, תמונות, תוכן, דינמיות ולשלב מגוון פונקציות בנויות מראש פרי פיתוח של פייסבוק.

אחד היתרונות הבולטים של תוכן הנכתב באמצעות האפליקציה הוא היכולת של גוגל לאנדקס ולדרג אותו – נתון חשוב בעולם השיווק האינטרנט.

ניתן לראות כי גוגל בפירוש קורא ומאנדקס את התוכן הנמצא באתר שלנו בפייסבוק (היושב על אפליקציית FBML) ומדרג אותו בהתאם בניגוד לשאר תוצאות הפייסבוק הנוספות העושות שימוש ב-iframe ותוכנן אינו נקרא על ידי גוגל.

יתרון נוסף של אפליקציית ה-FBML הפופולארית הוא היכול לעצב דפים ולהעשירם בתמונות ושאר מדיות מבלי להחזיק מתכנת צמוד – בניגוד מוחלט לשיטה החדשה שפייסבוק יישמו, iframe, אשר מונעת מחברות ועצמאים את היכולת להעשיר את הפרופיל באופן אישי ומצריכה שירותי מתכנת לטובת חיבור בין האפליקציה לשרת, קנפוג והגדרת שרת ייעודי, העלאת תמונות ושאר מדיה לשרת והתעסקות עם קוד קצת מסובך.

אין ספק כי המעבר לשיטה החדשה מייקר לחברות ועסקים את השימוש בפלטפורמה המובילה בעולם ככלי מוביל לצורכי שיווק ומיתוג באינטרנט. בהתאם לכך, החלטנו להציג בפניכם מספר שלבים להתקנת האפליקציה הסטטית FBML בדף האוהדים שלכם, על אפם וחמתם של פייסבוק.

עוד שאלות נפוצות

פוסט זה מתאר בשלבים כיצד להוסיף את האפליקציה הפופולארית ביותר בפייסבוק, FBML נייח, לדף האוהדים שלנו על מנת להופכו לפטפורמה הרבה יותר שיווקית לצורכי מינוף עסקי ברשת החברתית המפורסמת ביותר בעולם. אז רגע לפני שפייסבוק סוגרים את הברזים ועוברים לשיטה טכנולוגית חדשה, כדאי ליישם את האמור דלעיל ולשדרג את הפרופיל העסקי שלנו בפייסבוק ממש מהר לפני שייגמר…

הוסף תגובה