מכונות אספרסו – שתייה חמה בלחיצה אחת

הקפה הוא אחד מן המשקאות הפופולאריים ביותר בעולם, ולהכנת הקפה יש מקום של כבוד בתרבויות השונות. כבר לפני מאה שנה הומצאו מכונות אספרסו המאפשרות לייצר כמויות תעשייתיות של קפה, ועם הזמן נוצרו למכונות אלו גם גרסאות המותאמות לשימושים שונים כגון מסעדות, חדרי אוכל, משרדים, ואפילו במטבח שבדירתנו. בדורנו כבר ניתן למצוא מגוון עשיר של מכונות אספרסו המתאימות לשימוש פרטי, לצד המכונות שממשיכות לשרת מקומות גדולים.

בנוסף לפונקציונאליות שלהן הפכו עם השנים מכונות אספרסו לפריטי עיצוב בעלי מוניטין, וישנן חברות אשר מכונות האספרסו שהן מייצרות ידועות לא רק בגלל הקפה המשובח שניתן להכין בהן, אלא בשל הפן האסתטי המיוחד שלהן. בין הארצות הראשונות בהן זכו מכונות האספרסו להתייחסות אסתטית כזו נמצאת באופן טבעי איטליה, המשלבת מסורת אמנותית ארוכת שנים יחד עם חיבה יתרה לקפה. אך גם בארצות אחרות כגון במזרח הרחוק כבר שמו לב לפוטנציאל העיצובי של מכונות אלו ולאפשרות לשלב טכנולוגיה מתקדמת עם עיצוב מתוחכם.

אחד החידושים של העשורים האחרונים בתחום של מכונות אספרסו הוא בהכנסת מערכות ממוחשבות למכונות. מערכות אלו מאפשרות לתכנת את הכנת הקפה בהתאם לדרישות אישיות, לבחור מבין שורה של תוכניות קיימות ולשנות את הפרמטרים של התהליך. לדוגמא, ניתן במכונות רבות לשלוט על כמות המים, זמן ההרתחה וכדומה, כל זאת נעשה באמצעות שימוש בצגים ממוחשבים וממשקים גרפיים נוחים, אשר הופכים את הכנת הקפה למשהו שאפשר לעשות במספר לחיצות כפתור.

ככל שהמכונה מתקדמת יותר כך היא יכולה לחסוך יותר זמן בתהליכים פשוטים אלו, ומשום כך מתאימה יותר למצבים בהם יש צורך בשימוש מרובה במכונה. לאלו מאיתנו המבקשים לקנות מכונת אספרסו זולה יחסית לשימוש פרטי, מוצעות בשוק גם מכונות אספרסו שבהן כלולות האופציות הבסיסיות בלבד. רוב המכונות הפשוטות מתאימות לשימוש ביתי (או למשל למקום עבודה), ומצריכות שטח מצומצם עליו אפשר להניח את המכונה וחיבור סטנדרטי לשקע החשמל. בדרך כלל אין צורך במכונות מסוג זה לחבר את המכונה לברז המים שבקיר, כיוון שברוב המקרים הן מצויידות במיכל מים מובנה.

הוסף תגובה