מכונות קפה לקנות או לשכור?

אין כמו כוס קפה חם ומהביל על הבוקר, או קפה אשר עוזר לנו להשאר ערים במשך היום, לאחר ארוחת הצהריים המעייפת.  נוסף על הקפה אשר אותו אנו צורכים מידי יום ביומו, אין ארוע אשר קפה טוב לא ישדרגו: מסיבה לחברים, ארוע משפחתי, כנס במקום העבודה או תערוכה עסקית, כל הארועים הללו ישודרגו בזכות קפה איכותי אשר יוגש בהם.

בקרב מושבעי הקפה קרוב לודאי תמצאו דעה רווחת כי קפה איכותי באמת הוא קפה אשר נעשה מתחילתו עד סופו בהכנה ידנית מוקפדת, כי קפה אינו רק משקה – הוא אמנות. אולם מרבית בני האדם, ובכלל זה חובבי קפה מושבעים, אוהבים איזון: קפה באיכות משובחת אך ללא צורך בתהליך הכנה מסובך: טחינה של פולי הקפה בדיוק לעובי הנכון במהירות ולמשך הזמן המתאימים, בישול ממושך בפינג'אן הנכון, בטמפרטורה המתאימה למשך המדויק, הקצפה מדויקת של החלב באמצעות מקצף חלב ידני (לאחר חימומו בנפרד מהקפה כמובן) ושילוב כל המרכיבים, לאחר חימום הכוס. מרבית האנשים, מעדיפים קפה משובח אשרמכונות קפה דואגות להכינו ולדאוג למרבית הפרטים הקטנים להם נדרשים בהכנה ידנית של כוס הקפה המושלמת.

מכונות קפה הינן תענוג לאו דווקא זול. מעבר לעלות הבסיסית הכרוכה ברכישת מכונת קפה, קיימות עלויות משנה כרכישת מטחנת קפה (במידה ומכונת הקפה אשר נקנתה הינה מכונה ידנית), רכישת הקפה עצמו – בין אם מדובר בפולי קפה, פודים או קפסולות, רכישת מקצפה לחלב במידה ומכונת הקפה אינה כוללת כזו, ותשלומים שוטפים עבור ביטוח המכונה, תיקונים וטיפולי שוטפים בה.

השכרת מכונת קפה

כיום קיימת דרך חליפית אשר מבטיחה קפה משובח ממכונת קפה איכותית ללא צורך בהוצאה הכרוכה ברכישת המכונה. חברות רבות מציעות מכונות קפה להשכרה, לעתים אף תמורת הבטחה לרכוש את מוצרי הקפה דרכם. להשכרת מכונות קפה יתרונות ברורים: עלות נמוכה יחסית למחיר הקנייה, נושא הטיפולים, התיקונים והביטוחים הנוגעים למכונות הקפה אינם על כתפיכם, ותמיד ניתן לשדרג את מכונת הקפה לדגם חדיש יותר כאשר דגמי מכונות קפה חדשים יוצאים לשוק.

אז, לשכור או לרכוש?

על השאלה הזו ניתן לענות בעיקר תוך שימת לב לנתון עיקרי אחד: מידת השימוש השוטף במכונת הקפה. במידה ומדובר ברכישה או השכרה של מכונות קפה עבור בית פרטי, קרוב לודאי כי עסקת רכישה תהה משתלמת יותר בטווח הארוך. מעבר לשאלת המחיר, גם עניין היוקרה משחק תפקיד ואף הכשרות – למי אשר מקפיד עליה. כאשר אתם בעלי המכונה יהיה באפשרותכם לעשות בה כרצונכם ללא צורך בדיווח או מתן דין וחשבון.

כאשר מדובר בארוע רב משתתפים בודד בו אנו מצפים כי לתקופה קצרה (מסיבה, ארוע, כנס או תערוכה) יעשה שימוש אינטנסיבי במכונות הקפה אולם לאחר סיומו של הארוע המתוכנן השימוש במכונות הקפה ירד במאד, ככל הנראה כי השכרת מכונת קפה היא האופציה העדיפה והזולה מבין השתיים. לעתים ניתן אף לשכור בריסטה מיומן אשר יהיה אחראי על הכנת הקפה באופן מקצועי.

כאשר מדובר על משרד אשר בו נעשה שימוש קבוע במכונת הקפה, השאלה סבוכה יותר ויש לבחון כל מקרה לגופו.

הוסף תגובה