ממה נובע חוסר ביטחון עצמי?

ממה נובע חוסר ביטחון עצמי? מהו המקור לדאגות וספקות, חוסר יכולת לקבל החלטות וביישנות בחברת אנשים? והכי חשוב – האם אפשר לשפר ביטחון עצמי בצורה פשוטה ויעילה? על שאלות אלה ואחרות אני אענה במאמר הזה.

בוא תמצא תחום שבו אתה מרגיש בטוח בעצמך. מוסיקה, קריאת ספרים, ספורט, חוג מסוים, לימודים בנושא מסוים? אז מה הופך אותך לבעל ביטחון עצמי גבוה דווקא בתחומים האלה?

מה זה ביטחון עצמי, בעצם? זה אומר שאתה "בטוח בעצמך", כלומר ביכולות שלך, בידע שלך ובמיומנויות שלך. מה שאתה יודע לעשות טוב – יש לך ביטחון עצמי שם, מה שאתה יודע בוודאות – יש לך ביטחון עצמי בידע הזה. אני צודק?

טוב, אז מה קורה כשאתה מרגיש חוסר ביטחון עצמי? זה אומר ש:

  1. חסר לך ידע בתחום המסוים הזה.
  2. חסרות לך מיומנויות שנדרשות בתחום הזה
  3. יש לך מטענים רגשיים מהעבר שאומרים לך באופן מוסתר שאתה לא יכול ולא תצליח לא משנה מה תעשה.
 

עכשיו הקטע המדהים הוא שאם תטפל בשני הסעיפים הראשונים ותתעלם מהשלישי – זה יעבוד! אתה תרגיש בטוח בעצמך כי תהיה מקצוען ואדם מיומן בתחום הזה. וזה מאוד קשה לערער!

טוב, אז מה עושים? ככה, זאת רשימת המכולת שלך:

  1. תרשום על דף את כל התחומים שבהם אתה מ רגיש חוסר ביטחון עצמי.
  2. תתעדף את הרשימה הקודמת ובחר תחום ראשון שאתה רוצה לטפל בו.
  3. תכתוב את כל הידע שנדרש לך כדי שתרגיש מקצוען ויודע-דבר בתחום הזה.

    למשל, אם מדובר ביכולת לשחות, האם אתה מכיר את כל הסגנונות שאחרים משתמשים בהם ושאתה מרגיש שגם אתה אמור להכיר? האם אתה באמת יודע אותם?

  4. תכתוב את כל המיומנויות שקיימות אצל אדם שמרגיש בטוח בעצמו בתחום הזה.

    במקרה של שחיה זה יכול להיות: איך קופצים למים, איך נושמים, איך מזיזים רגליים, איך מסתכלים במים ועוד ועוד, עד הפרט האחרון.

  5. תתחיל לסגור פערים!

אני מקווה שתיישם את העיקרונות האלה ותרגיש בטוח יותר בעצמך. דבר אחרון אך לא הקטן מהם: אם אתה רוצה לטפל בסעיף השלישי ולהעיף את המטענים הנסתרים שמונעים ממך מלהצליח בקלות ובמהירות, תבדוק את הסמינר המעשי לשיפור ביטחון עצמי שמראה את השיטה הכי יעילה ובטוחה בהסרת המטענים האלה וחזרה לחיים מלאי סיפוק ואושר.

הוסף תגובה