שיפור ביטחון עצמי – 3 טיפים לשיפור ביטחון עצמי כאן ועכשיו

במאמר הזה אני רוצה לתת 3 טיפים מעשיים כדי להביא לידי שיפור ביטחון עצמי אצלך או אצל מישהו שאתה מכיר. כמובן, אני פונה בלשון זכר אך המאמר מתיחס לגבים ונשים כאחת, אז עמך הסליחה.

האם אתה מרגיש צורך אמיתי בהשגת שיפור ביטחון עצמי? השאלה היא האם אתה מרגיש ביטחון עצמי לא מספק בכל תחומי החיים או בתחום אחד או יותר מסוימים? זה יכול להיות זוגיות, עבודה, לימודים, ועוד…

כדי לטפל בבעיה כלשהי כדאי להבין טוב טוב מה הי, נכון? אז מה גורם לביטחון עצמי נמוך ואיך לגרום שיפור ביטחון עצמי מהיר ואמיתי? מסתבר שהתשובה נמצא במילים עצמן "ביטחון עצמי". אז מה הן אומרות, בעצם?

1. ביטחון – היכולת לבטוח, הרגשה של רוגע ויכולת לסמוך על.

2. עצמי – ששייך לעצמך או שמכוון על עצמך או שנובע מעצמך.

3. וביחד אפשר להגדיר ביטחון עצמי בתור "היכולת לסמוך על עצמך". וואלה!

בוא ניתן דוגמא לביטחון עצמי גבוה, למשל, בלימודים. אזש לדוגמא ניקח בחורה שיודעת טוב מאוד שהיא מסוגלת לקרוא חומר לימוד, להבין אותו, לזכור אותו ולהשתמש בו כדי לענות על שאלות במבחן. האם אתה חושב שיש לה ביטחון עצמי גבוה בלימודים שלה? בטח שכן. אלא אם כן יש סביבה אנשים שגורמים לה לפקפק ביכולות שלה למרות הניסיון הטוב שהיא צברה.

כמסקנה הנה הם 3 טיפים לשיפור ביטחון עצמי:

1. תהפוך למומחה ומקצוען בכל מה שאתה עושה על ידי לימוד מעמיק, תרגול וצבירת ניסיון בו.

2. תלמד לזהות אנשים שגורמים לך להרגשת ביטחון עצמי נמוך ותשתדל להקטין את התקשורת עמם לנושאים של מזג אויר וכדורגל או סרט מצויר (צוחק).

3. למד לכבד את עצמך ולסמוך על עצמך על ידי הקשבה ללב שלך ובדיקה וחידוד היכולות שלך בכל תחומי החיים.

אני מאוד מקווה שהמאמר הזה ייתן לך כיוון לשיפור ביטחון עצמי אמיתי ומהיר. העיקר לבדוק באומץ דברים חדשים ולזכור שרק משהו שאתה לא יודע יכול להשפיע עליך לרעה. כמסקנה צריך ללמוד ולנסות דברים חדשים עד שהמצב משתפר לטובה.

הוסף תגובה