מסעדות בתל אביב יפו

חוף הים של תל אביב/יפו מציע מגוון רחב של אטרקציות לתושבי העיר, אחת האטרקציות היא מגוון גדול של דגי ים טריים המגיעים מדי יום אל שולחנות הסועדים במסעדות השונות, ארוחת דגים במסעדות בתל אביב ובמסעדות ביפו היא חוויה ייחודית המשאירה את חותמה על בלוטות הטעם והריח של הסועדים.

אחד ממיני המאכלים האהובים ביותר הם פירות הים, משפחה זו מונה מספר גדול של רכיכות וחסרי חוליות שבהכנה נכונה הופכים למעדנים, בין פירות הים הנפוצים ניתן למצוא את:

• חסילונים – מין זה של רכיכות מוכר גם בשם "שרימפס", החסילונים עשירים מאוד בחלבון ובסידן והם נפוצים מאוד במטבחי התרבויות השונות סביב הגלובוס בדגש על המטבחים האסייתים ובאירופה. בין מאכלי החסילונים הנפוצים ניתן למצוא חסילונים בשמנת, ריזוטו חסילונים, חסילון בחלב קוקוס, סלט חסילונים ועוד מאכלים רבים כיד הדמיון החופשי.

 • סקאלופ – זן מיוחד של צדפה הידועה בטעמה המעודן והמיוחד, בעברית נקראת צדפה זו בשם מסרק יעקב, שם שניתן לה עקב צורת השריון שלה. הסקאלופ הן מעדן שאין שני לו, הצדפה מצטיינת בטעם עשיר אך דורשות בישול מדויק להשגת טעם זה, ניתן למצוא אלפי מתכונים להכנת סקאלופ, כל מתכון בהתאם לארץ ממנה הגיע.

 • לובסטר – מין סרטנים הנחשב כמעדן וכמרכיב עיקרי בתעשיית פירות הים, חשוב מאוד לרכוש את הלובסטר טרי או במילים אחרות חי, למעוניינים ליהנות מטעמו העשיר של הלובסטר מומלץ לבקר במסעדות המתמחות בבישול סרטן זה.

•דיונון – מוכר לכול בשם קלמארי, זהו סוג של דיונון קטן המשמש כמאכל פופולארי במיוחד, לרוב נקבל אותו מטוגן בשמן עמוק בתוספת מלח ולימון אך כמובן ישנן מסעדות המתמחות בהכנת קלמארי בהם נוכל ליהנות משלל מתכונים שונים.

• תמנון – התמנון הוא אחד מפירות הים הנפוצים ביותר, ניתן למצוא במתכונים השונים כמעט את כל חלקי גופו של התמנון בדגש על זרועותיו.

אותם רכיכות בעלות הטעם המיוחד הפכו במשך השנים למעדן שאין שני לו, כיום ניתן ליהנות מפירות הים במספר גדול של מסעדות אך חשוב מאוד לזכור, בישול נכון של פירות ים דורש מומחיות וניסיון רב, שלא כמו בבישול דגים דורשים פירות הים זמן בישול מדויק המביא למקסימום את טעמיהם, זמן בישול ארוך או קצר מדי יפגע בחוויה הטמונה באכילתם.

כמו כן כמעט בכל המסעדות בתל אביב וביפו ניתן לערוך אירועים קטנים בסדרי גודל של עד 200 איש תלוי בגודל המסעדה.

הוסף תגובה