מסעדות לאירועים – עסק מבוקש

 

בשנים האחרונות, פשטה בישראל תופעת מסעדות לאירועים ומשמשת כאלטרנטיבה לאירועים קטנים ובינוניים וניתן לחגוג בהם במסגרת משפחתית או חברתית אינטימית. בהתייחס לאירועים הנחגגים באולמות גדולים או בגני אירועים רחבי ידיים ובעלי שטחים נרחבים, מסעדות לאירועים קטנים מהוות תחליף זמין ושימושי במיוחד לאירועים קטנים של כמה עשרות חוגגים בלבד. מאידך, ניתן למצוא מסעדות גדולות יותר שעדיין ניתן לחגוג בהן אירועים קטנים, אך בהיקף מעט גדול יותר, ללקוחות המבקשים זאת. גם אם ישנן מסעדות קטנות הנאלצות לסגור את שעריהן כאשר מתרחשים בשטחן אירועים, יש מצד שני מסעדות נרחבות וגדולות, היכולות לנהל בד בבד גם אירועים קטנים וגם עסקי מסעדה רגילים, דבר היכול למקסם את הרווח הפוטנציאלי של מסעדות מהסוג הזה.

מסעדות לאירועים, הן עסק גדול ומפותח בתחום המסעדות ומקומות המפגש,המציעים אוכל והרבה אווירה לא רק בעולם, אלא גם בארץ. במסגרת תחום זה, התפתח ענף ייחודי של מסעדות המתמחות בארגון אירועים קטנים, אשר מלבד שירותי מזון ותפריטים מגוונים, מציעות גם אירועי תרבות שונים ומגוונים, הופעות של אומנים ואנשי תרבות למיניהם וזמרים או נגנים המוסיפים לאווירת האירוע ומוסיפים להנאת המוזמנים.

מגוון הלקוחות המקיימים אירועים קטנים במאות מסעדות לאירועים הפזורות בארץ, באים מכל סוגי הקשת החברתית הקיימת בארץ.  החל מאירועי בר-מצווה ובת-מצווה, המשך במסיבות אירוסין וערבי רווקים/רווקות מצומצמות הנערכות בערבים סגורים וכלה בערבים סגורים חברתיים של מקומות עבודה שעורכים מעסיקים לעובדיהם, או ערבים חברתיים פרטיים ללא סיבה שנוח לערוך אותם במסעדות לאירועים קטנים.  בעניין זה, חשוב מאוד לציין, כי ישנן מסעדות בעלות אופי שונה לאירועים שונים, תאילנדיות, איטלקיות, סיניות, מזרחיות, בכל סגנון שיחפוץ בעל האירוע.

יש לציין, כי מסעדות לאירועים הפועלות בתחום זה של ארגון אירועים קטנים, הלוקחות את עניין האירועים צעד אחד קדימה, דואגות אף לרהט את המסעדה בריהוט אופנתי ומיוחד, או בריהוט נוח ומזמין, בצבעים חמים וידידותיים, צמחייה יפה וכן הלאה, כדי למנף את המקום ולגרום לאנשים לרצות להגיע לשם.

חשוב לעמוד על המחירים אשר מסעדות לאירועים קטנים גובות מן הלקוחות הפוטנציאליים המעוניינים לקיים אירועים בתחומן. באופן כללי, מחירי האירועים דומים מאוד למחירים הנהוגים בימים רגילים וזאת, כדי לא להפסיד הזמנות באם המחירים יהיו יקרים מעבר לרמה מסוימת. ככל שמדובר בהזמנות מיוחדות, תפריטים מיוחדים או שירות מיוחד, המחירים יהיו יקרים יותר מבחינה ריאלית מסיבות מובנות בגלל עלויות גבוהות.

לסיכום, אין ספק כי מבחינות רבות, מסעדות לאירועים קטנים הן תחליף נוח וזול  לאירועים קטנים ובינוניים. התחום תופס תאוצה לאחר שאנשים רבים בארץ ובעולם גילו את יתרונותיו.
ואגב אם כבר הגעתם לסוף המאמר ואתם באמת מחפשים מקומות לאירועים קטנים – הרשו לי לספר לכם שבפארק יקום (כ-15 דק' מת"א) מתחבאת לה מסעדת אירועים בשם היפו. אם תכנסו לאתר המסעדה תוכלו להתרשם מהתמונות היפייפיות שצולמו באירועים שלנו, מהתפריט המגוון (חלבי / בשרי וכשר) אך הכי חשוב – מהביקורות הנפלאות שאנו מקבלים !

הוסף תגובה