מתכונים ותבשילים לראש השנה

ראש השנה בפתח ואיתו גם שלל מתכונים ותבשילים טעימים, במיוחד לארוחת החג. מתכונים לראש השנה לא חייבים להיות משעמים, מרבית המתכונים הסטנדרטיים מכילים, איך לא, דבש ורימונים, כמרכיבים מרכזיים וסמליים לחג. אך למעשה, אם תחשבו על שילוב מפתיע של המרכיבים הסמליים הללו, תוכלו להשאיר טעם של עוד בפיהם של הסועדים. כיצד להפתיע עם נגיעות דבש ורימון? על כך במאמר הבא!

רימון מוסיף המון

צבעו את המנה ברימון: לרימון צבע אדום בוהק ומושך, כזה שנראה תמיד טוב, עם או בלי. אם תפזרו כמה גרעיני רימון אדמדמים בתבשילים המורכבים ממרכיבים ירוקים או צהובים למשל (לדוגמא: שעועית ירוקה או פלפל צהוב), המנה כבר תראה מושכת ומגרה יותר.

הדגישו את הניגודיות שבטעם: הרימון מתקתק משהו. שילוב של טעם המתוק עם מרכיבים עדינים יותר, או בטעמים שונים, יכול להפתיע את החיך לטובה. למשל, שילוב של גרעיני רימון בסלט חסה (החסה מטבעה טיפה מרירה), יכול להפיח רוח חיים בסלט הירקרק.

החיים דבש

דבש יכול להוות תבלין מאוד מעניין, גם במנות מבושלות וגם במנות טריות כמו סלטים או סנדוויצ'ים. מחפשים רעיונות לשילוב דבש בתבשילים או מתכונים לראש השנה?

  • שפכו כמויות נדיבות של דבש דבורים טהור בתבשילי הודו או עוף בתנור.
  • ערבבו את הדבש עם מעט שמן זית, לימון, שום, סוכר וחרדל ליצירת רוטב חמוץ מתוק שמתאים במיוחד לסלטי עלים ירוקים.
  • הכינו חליטה של מעט ג'ינג'ר ודבש.
  • הקפיצו אטריות נודלס עם מעט רוטב סויה, סומסום ודבש.

מתכונים במיוחד לראש השנה

לא קשה למצוא באינטרנט תבשילים או מתכונים לראש השנה. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתרי המתכונים ולבצע חיפוש של המרכיבים המועדפים עליכם וגם לקבל רעיונות לתבשילים טעימים ומפתיעים לחג.

שתהיה לכם שנה טובה ומתוקה!

הוסף תגובה