סוגי עדשות לצילום אירועים

סוגי עדשות לצילום אירועים

לכל יצרנית עדשות יש ברשותו מבחר עדשות, אם זה יצרן מצד ראשון (היצרן שמייצר את המצלמה שעליו רוצים לשייך את העדשה) או יצרן מצד ג ( יצרנים שמיצרים עדשות למספר רב של יצרניות מצלמות) ולכולם יש ליין של עדשות שהוא משייך אותה לרמה המקצועית שכל צלם חתונות יכול להסתדר איתם.  השימושים בין אירוע לאירוע יכול להיות שונה בבחירת העדשות, אם האירוע הוא בעולם קונצרט או כל אולם שלא ניתן להפעיל בו מבזקים אז נצטרך עדשות עם צמצם גדול ככל האפשר, אם זה ברית או יום הולדת אז השימוש בעדשה לא חייבת להיות מקצועית, לעומת זאת כאשר מדובר בחתונה אז צלם חתונות יצטרך עדשות מקצועיות שיתאימו לעבודה מאומצת ובעל יכולת אופטית מעולה וזה נכון גם לגבי צילומי טראש דה דרס.

עדשות לצלם חתונות

להיות צלם חתונות זה לא קל מהרבה סיבות גם מהסיבה של סוגי העדשות שצלם חתונות צריך, והסיבה לכך שזה מאוד יקר ודורש זהירות, סיבה נוספת עדשות שצלם חתונות משתמש הם מאוד כבדות ולא נעים בהתחשב בעובדה שיום צילומי חתונה זה כ 15 שעות. העדשות שמקובלות אצל רוב צלמי החתונות הם 70-200 ועדשת24-70 או 17-50 בהתאם לסוג הפורמט של המצלמה, עדשות אלה מתאפיינות באיכות אופטית מעולה לא חשוב מי יצרן העדשה פשוט כולם עושים אותם מעולה  ומתאפיינות גם בשל הצמצם הגדול והקבוע שלהם שעוזרות מאוד בליצור עומק שדה קטן ויכולת צילום בתאורה חלשה, כמובן שזה לא חוק שצלם חתונות חייב את העדשות האלה, וכל צלם חתונות יבחר קודם כל את העדשות שהוא הכי מתחבר עליהם, עדשות הנ"ל בהחלט יכולים להספיק לכל צלם חתונות ולעשות איתם עבודה יפה ומשכנעת אבל כמעת כל צלם חתונות מחזיק אתו מבחר גדול יותר של עדשות שיתנו גם משהו שונה כמו עדשת פיש איי שנותן אפקט ואווירה מיוחדת ושונה במיוחד בצילומי טראש דה דרס וכד'.

עדשות לבר מצווה בת מצווה

בשונה מצלם חתונות צלם שמיעד אותו רק לסוג זה של צילומים לא חייב להחזיק עדשות יקרות וכבדות כמו צלם חתונות למרות שהרבה כן עושים כך, לצילומי בוק בת מצווה רצוי עדשות כמו של צלם חתונות או עדשות עם אורך מוקד גבוהה בשביל ליצור הפרדה מהרקע, צילומי בוק בת מצווה נעשים לרוב כמו שנעשים צילומי אופנה, ובשביל שיצא תמונות יפות לבוק בת מצווה גם כן רצוי להשקיע בעדשות עם צמצם גדול, כמובן שזה לא חוק או כלל אבל זה בהחלט ישדרג את התוצאה.

צלם בריתות וימי הולדת

בדרך כלל מי שמיעד אותו רק לסוג זה של צילומים הוא לא צלם שעוסק בצילום כעבודתו הראשית אלה יותר כהכנסה נוספת, לכן אין צורך לצלם כזה להחזיק ציוד צילום כמו צלם חתונות, ובנוסף אירועים אלה של בריתות וימי הולדת הם לא אירועים מורכבים כך שעדשה לא חייבת להיות מהליין המקצועי.

צילומי טראש דה דרס

צילומי טראש דה דרס שנחשבים ליחסית מורכבים ולכן רצוי ציוד צילום ועדשות כמו לצלם חתונות. בצילומי טראש דה דרס יש חשיבות רבה לגודל הצמצם גם בשביל התאורה היחסית חלשה בשעות השקיעה שכידוע צילומי טראש דה דרס נעשים לרוב בשעות אלה והצמצם הגדול גם תורם לתחושת התלת ממד בגלל ההפרדה מהרקע שהוא מעניק בתמונות. מלבד העדשות שרצוי שיהיה בצילומי טראש דה דרס רצוי מאוד גם מבזקים חיצונים שללא המבזקים חיצונים כמעט ולא ניתן ליצור תמונות טובות בצילומים אלה, והסיבה לכך שבצילומי טראש דה דרס מבזקים חיצונים הכרחיים זה בגלל הטווח דינמי הלוקה בחסר שיש במצלמות ובאמצעות המבזקים אנו מאזנים את החשיפה.

הוסף תגובה