מתכונים לילדים קטנים

אוכל וילדים קטנים הם לא תמיד חברים כאלה טובים. בדרך כלל כשמדובר על מתכונים לילדים קטנים צריך להפעיל את הדמיון ולפתח את היצירתיות. ילדים קטנים אינם אוהבים כל דבר, בלוטות הטעם שלהם מאוד רגישות וסף הגירוי הינו נמוך במיוחד. לכן צריך להקפיד על מזונות בעלי מרקמים נעימים ורכים, בעלי טעמים בסיסיים שאינם מורכבים או מתובלים מדי.

כשמדובר על תפריט דיאטה לילדים הבריאות היא מעל הכל. לכן כשאתם מחפשים מתכונים לילדים קטנים, חשוב בראש ובראשונה לבחור במזונות בריאים. חשוב לזכור, כי השנים הראשונות הן השנים בהן הילד רוכש את הרגלי התזונה הבסיסיים שלו. לכן, אם תקפידו על תזונה נכונה ובריאה כבר בגיל צעיר, וגם על תפריט דיאטה לילדים המכיל את כל אבות המזון ורכיבי מזון מגוונים, אתם יכולים להיות בטוחים שכהורים עשיתם את שלכם בכל הנוגע לתזונת הילד שלכם, וכי התוויתם לו את הדרך לאורח חיים בריא כבר בגיל צעיר.

הפינוק מתחיל מהבית

בדרך כלל ילדים אוהבים שלל מזונות ואפילו מוכנים לטעום חדשים, השאלה היא איך מציגים את המזונות האלו ואיך משלבים אותם בתפריט דיאטה לילדים. אין שום סיבה שבעולם שילדיכם יסרבו למזון שטעים להם ונראה טוב בעיניהם. הרבה פעמים ירקות ופירות מוצאים מהתפריט היומי בדיאטה לילדים. ירקות ופירות הם מאגר נפלא של ויטמינים ומינרלים ועל כן חשוב מאוד לשלב אותם בתפריט דיאטה לילדים. נמצא דרך להכניסם בצורה טעימה ונראית לעין הילד.

בדרך כלל קורה שההורים הם אלו שלא אוהבים לאכול מזונות מסוימים ונמנעים מהרכבת מתכונים בריאים. כך קורה שהילד מצמצם את אפשרויות הבחירה של המזונות אותם הוא מוכן לאכול. אין זה אומר שבתור הורים אתם צריכים לשנות את הרגלי האכילה האישיים שלכם, ולהתחיל לאכול מזונות שאינכם אוהבים. אך זה לא סותר את העניין שגם מזון שאינו אהוד על ההורה יוצג לילד בכל זאת, אולי הילד ימצא בו טעם. יש להפריד בין המזונות שאתם לא אוהבים למזונות שהילד לא אוהב.

לא אחת קורה שההורים מונעים מהילדים אכילת מזונות עשירים בויטמינים רק בשל העובדה שהם בעצמם לא אוהבים לאכול את המזונות הללו. בבניית תפריט דיאטה לילדים יש להסתמך על מתכונים בריאים מתוך הכרה שאנחנו מאפשרים לילד שלנו להתנסות במגוון רחב של טעמים, ולבחור לבד אלו מאכלים הוא אוהב יותר ואלו פחות.

תוריד לי את הקשה ותוציא לי את הירוק

 

לא אמורות להיות מלחמות עם ילדים על מיון האוכל בצלחת. אנחנו מאמינים שחינוך לתזונה נכונה צריך להתבסס על כך, שיש להציג לילדים מגוון מזונות איכותיים וכשמדובר על מתכונים לילדים קטנים, חשוב מאוד להקפיד על אסתטיקה, ובסופו של דבר, הבחירה בידי הילד אם לאכול. במידה והילד לא אוהב, ננסה מתכון אחר, צורת הגשה אחרת וכדומה. יצירתיות כאן חשובה.

הוסף תגובה