סוד האיורים והעיצוב בספרי ילדים

 "ספר ילדים ללא ציור הוא כמו ספר ילדים ללא טקסט, ללא מילים. אין דבר כזה. אני לא רואה בדבר הזה שתי אמנויות נפרדות אלא שני נחלים המתנקזים לאותו נהר", אמר פעם הסופר והמאייר ע' הלל.

 עיצוב גרפי, תפקידו לשלב בין הטקסט והתמונה לשם העברתו וחיזוקו של מסר מסוים. בתור שכזה הוא חלק ממכלול התקשורת החזותית ויוצר ערך מוסף לעיצוב מוצלח של הספר והשפעה רבה על יכולת הקורא לקרוא את הספר ולהבינו, בדיוק כפי שעיצוב גרוע יוצר מסרים סותרים ופוגע ביכולת זו, גם כאשר הטקסט משובח.

עיצוב הספר מתייחס לשלמות התוצר הסופי, ליצירת הסינרגיה בין היוצרים השונים השוקדים על הכנת הספר והוא כולל רכיבים רבים. לכל אחד מהם מגוון רחב של אפשרויות.לכן מקפידים צוות הגרפיקאים והמאיירים בהוצאת מילה טובה בשיתוף הכותב,לבחון מלבד את תכני הספר גם את הרוח אותה הוא משדר ויחד יוצרים את העיצוב התואם וההולם ביותר.

ההלימה, בין כל מרכיבי הספר (טקסט,איורים,סוג הנייר, פונטים,כריכה,צבע הרקע וכו'), חשובה להצלחתו ולהגברת סיכויי המכירה. הדבר הינו קריטי בספרי ילדים , אלבומים, ספרי בישול, ספרי הדרכה למיניהם, כמו גם בספרי שירה ובפרוזה. לכולנו מוכרת התחושה הפיזית כמעט, הנלווית לכל הרמה אקראית של ספר ועלעול מהיר בו ואז ההחלטה הפנימית – להניח מהיד? או להמשיך ולהתעמק בו…

אנו, צוות הוצאת מילה טובה גאים במחמאות המורעפות עלינו, מצד אנשי המדיה ומעמיתינו,על היצירתיות וההקפדה בה אנו נוהגים בכל הנוגע לעיצוב הגרפי כמו גם ביצירה בכללותה.

 לאתר ההוצאה : http://milatova.net

הוסף תגובה