סושי והמטבח המיוחד של המזרח

האוכל האסייתי כבש את העולם בסערה. קודם הגיע האוכל הסיני ואיתו הנודלס שהפכו למרכזיים בכל הזמנת משלוחים, אחר כך הכרנו את הווק התאילנדי ואת המוקפצים ולסיום התמלאה ארצנו במסעדות המוכרות סושי משובח וטעים. אז מה יש בו באוכל האסייתי שאנחנו כל כך אוהבים לאכול? מדוע הוא פופולארי כמעט כמו האוכל האיטלקי ומשאיר מאחור את המאכלים הים תיכוניים שכולנו מכירים מהבית?

אז נכון לסינים אין סושי. אבל יש להם אוכל מנדריני וקנטונזי מיוחד וכל אחד מכיר את עוגיית המזל שתנבא את עתידו בסיום כל ארוחה סינית. המהגרים הסינים הביאו את האוכל המיוחד שלהם לכל העולם ועם השנים הוא צבר פופולאריות רבה. כיום סין היא כוח כלכלי חשוב בעולם ואף אחד לא מפקפק בכוחה של המעצמה. אם עדיין לא ניסיתם דים סאם, כדאי לכם לטעום את נפלאות הבישול המאודה, או לנסות להכין אותם בעצמכם בבית.

בנגקוק היא יעד פופולארי בקרב ישראלים. בנגקוק היום מלאה במסעדות המגישות אוכל מכל העולם, אפילו סושי, אבל אם מתחשק לכם לטעום את הטעמים התאילנדיים המסורתיים בביקור בה, לא תתאכזבו. מומלץ גם לבקר בתאילנד באזורים השונים, מכיוון שכל אזור מתאפיין בטעמים המיוחדים לו.  התאילנדים משתמשים הרבה בחלב קוקוס, בבשר אדום ובאורז והאוכל שלהם מציע אפשרויות רבות גם לצמחונים שביניכם.

יפן, אימפריית השמש, היא גם מעצמה קולינארית. המונים ברחבי העולם התמכרו לסושי היפני ואימצו אותו בחום כאילו היו הם יפנים בעצמם. לסושי סגולות בריאותיות והוא נהדר כחטיף או כארוחת צהריים. סושי הוא אחד המאכלים האסתטיים ביותר והוא צבעוני ונעים לעיניים ולא רק לבטן. אבל האוכל היפני הוא לא רק סושי. מאכלים יפנים אחרים כוללים שימוש רב בטופו. היפנים גם נוהגים לשתות הרבה תה ירוק. כדאי לכם לעשות כמותם!

חשוב לדעת כי המטבח היפני לא צמח ביום אחד והמציא את הסושי. היפנים הושפעו מהמטבח הקוריאני וגם מהמטבח הסיני ואפילו מהתרבות המערבית ובדרכם המיוחדת שכללו את הטעמים שספגו לכדי יצירות חדשות. לא כל אחד מתחבר לסושי ואוכל סושי בת"א. אבל אלו שאוהבים את הסגנון, הופכים למעריצים מושבעים של האוכל היפני ובמיוחד של סושי.

האורז, הוא אחד המרכיבים הבולטים באוכל האסיאתי. האורז הוא גם מרכיב בולט במאכלים של עמים אחרים, וגם העדות הישראליות השונות מתאפיינות במאכלי אורז מסוגים שונים. האסיאתיים מגישים את האורז שלהם לעיתים גם כקינוח מתוק. לכך בהחלט צריך להתרגל. כמובן שהאורז הוא מרכיב עיקרי בהזמנות סושי, שלא היה סושי לולא האורז שהוא מכיל.

אוכל אסיאתי הוא אוכל לאוהבים להתנסות בטעמי העולם. נדמה שאף סגנון אחר לא יכול להשתוות לצבעים ולשילובים של האוכל האסיאתי. האוכל האסיאתי ייקח אתכם למסע לארצות רחוקות ואקזוטיות. הזמנות סושי לעבודה בצהריים הופכות לקפיצה קטנה לחו"ל, אפילו אם זה רק בדמיון. יש המתלוננים על המחירים הלא זולים של סושי, אבל בימינו אפשר להשיג סושי משובח, מדגים טריים, במחירים הנוחים לכול. אם אתם נרתעים מאוכל נא, תוכלו לנסות סושי צמחוני. תתפלאו לגלות שגם אוכלי כשר, יכולים לאכול סושי ושיש סושי בת"א שהוא גם כשר. אז למה אתם מחכים? בתיאבון! 

הוסף תגובה