סושי והפרוטוקולים של זקני יפן

סושי הוא חלק ממזימה יפנית להשתלט על העולם. כך עולה ממסמך סודי שהתגלגל לדינו ושתורגם מיפנית. להלן תרגום של המסמך הסודי שהגיע לידי חוקרים במערב ושלאחרונה הותר הפרסום שלו. המסמך נראה כמו סקירת מצב בעל פה שמישהו העלה על הכתב להפצה בחוג מצומצם של שומרי סוד.

"כעת אפשר כבר להודות שאנחנו נכשלנו. המאה ה20 חלפה והמאה ה21 יצאה לדרך, אבל למרות שכמויות אדירות של סושי נאכלו במערב, יפן עדיין לא השתלטה על העולם. שנים על גבי שנים שעגולי העיניים אוכלים סושי מכול המינים והצבעים ועדיין ההגמוניה היפנית איננה מוכרת במערב. מסעדות סושי נפתחו בכול קרן רחוב, בכול עיר, בכול מדינה ובמקום להיות מנהיגי העולם אנחנו צריכים לשמוע איך הסינים משתלטים על העולם. הזמנת סושי הפכה לפעולה קלה כמו חציית כביש אבל הזמנת סושי היא כל מה שעגולי העיניים מוכנים לעשות – הם לא מראים ולו שמץ של רמז שהם עומדים להזמין את הקיסר לשלוט עליהם.

ואנחנו הרי כל-כך התאמצנו. מאז התבוסה במלחמה הגדולה שגרמה לרבים להבין שלא נוכל להשתלט על העולם באמצעות רובים ומטוסי קמיקאזה, החלטנו לעבור להשתלטות על העולם בעזרת הזמנת סושי. במקום לשלוח את הצבא האימפריאלי לסין ורוסיה, החלטנו לשלוח מנות סושי לכול העולם. סושי היה צריך להיות החיל פורץ הדרך. קיווינו שבעקבות חדירתן של מסעדות סושי למערב, עגולי העיניים יכירו בגדולתה של התרבות היפנית הנצחית ויכרעו ברך בפנינו. קיווינו שאם יאכלו מספיק מנות סושי במערב הרי שלא יהיה צורך בצבא ענק שיסתער על הבירות המערביות. אם הזמנת סושי תהפוך להרגל פופולארי במערב, כך חשבנו, הרי שתיסלל דרכו של הקיסר אל כס המנהיג העולמי האולטימטיבי והעליון – מעמד שרואי לו רק בן השמיים.

לא עבדנו לבד, לא הסתפקנו בעידוד של הזמנת סושי במערב. לצידנו פעלו כוחות כמו תרבות המנגה והאנימה, האגודות הסודיות של הקרטה והג'ודו, מלומדים חשאיים שהפיצו את הזן בודהיזם ואת השינטו, וגם קורוסאווה. פגישות תיאום חשאיות נערכו בחדרים אחוריים במסעדות סושי, דיונים סודיים התלהטו מעל מנות סושי וקושרים חשאיים רבים ביצעו הזמנת סושי אל מקום המחבוא שלהם באחת הערים הגדולות במערב. אך דבר לא עזר והמערב לא נכנע ליפן, עגולי העיניים לא כרעו ברך כאיש אחד לפני הקיסר בן השמיים.

היו מדענים שטענו שאם עגולי העיניים יאכלו מספיק סושי הם יעברו טרנספורמציה ויהפכו ליפנים עם העיניים והמצלמות והכול. אבל זה לא קרה. ניתן לקבוע, למרות שיש מדענים שעדיין מתעקשים שלא להסכים, שלא משנה כמה מנות סושי ייטרפו במערב, עגולי העיניים לא יהפכו להיות יפנים.

אך התרבות היפנית איננה מכירה בכניעה. אבותינו ואבות אבותינו הסמוראים מביטים בנו מלמעלה ומהצדדים במבט נוזף ברגע שמחשבה תבוסתנית סוררת חולפת בראשנו. אנחנו נמשיך להציף את המערב במנות סושי, במנגה ובאנימה ובקרטה ובמצלמות דיגיטאליות. נעשה עוד סרטים: סרטי אימה ופשע וסרטים מותאמי זכייה באוסקר. נפתח עוד ועוד מסעדות סושי ונשלח עוד ועוד תיירים למערב. יום יבוא והמערב יבין וייכנע. יום יבוא ואנו נשב בארמונו של קיסר העולם ונחגוג את הניצחון. הזמנת סושי תהיה כמובן הדרך הנכונה לחגוג את היום הגדול הזה. "

הוסף תגובה