סושי: כיצד להכין קופסת אוכל על טהרת הסושי

סושי מספק ארוחה קלה ובריאה, והוא פינוק מפתיע ולא שגרתי לקופסת האוכל אשר אתם לוקחים אתכם לעבודה או שמים בילקוט של ילדיכם כארוחת צהריים בהפסקת הלימודים. הכנת קופסת אוכל על טהרת הסושי הינה אומנות של בחירת המזונות המתאימים שברצונכם לאכול וסידורם בקופסה בצורה יצירתית. להלן הצעדים להכנת ארוחת סושי בקופסה.

1. בחרו את האוכל שתכללו בקופסה. ארוחת סושי בקופסה, בניגוד לארוחת סושי במסעדה, לא כוללת רק סושי, אלא שילוב של מזונות שונים ומתאימים לצידו. ניתן להכין אפילו קפסת אוכל בעלת כמה תאים שתכלול בחובה ארוחה שלמה- מהמתאבן ועד הקינוח. ירקות טריים או מוקפצים, אורז, גבינה צהובה ופירות יכולים כולם להצטרף לקופסת סושי. סושי יכול להיות מנה עיקרית בקופסה, או התוספת לצד בשר למשל. אל תשכחו להכניס לקופסה ג'ינג' משומר, וואסאבי ורוטב סויה- כמיטב המסורת.

2. אל תסתפקו בקופסאות ממוחזרות שאינן נסגרות היטב- גשו לחנויות המתמחות במוצרים יפניים ומוצרי סושי כדי לרכוש קופסה מתאימה. בחנויות המתמחות קיימות מגוון קופסאות שיפתיעו אתכם. ביפנית הקופסאות הללו נקראו בנטו, והן מגיעות לעיתים עם מיכל קטן לרטבים. בחרו קופסה בגודל בינוני, משום שהכנת קופסת מזון של סושי היא אומנות של שימוש נכון בקופסה, ולא של גודל הקופסה עצמו. אתם יכולים לבחור קופסה פשוטה ללא חלוקה פנימית, או קופסה עם חלוקות פנימיות רבות- לפי ההעדפה האישית שלכם (למשל, ילדים רבים אינם מוכנים שהמזון שבצלחתם יתערבב- ובינינו, יש גם כמה מבוגרים כאלה- לכן אפשר לרכוש עבורם קופסה עם חלוקות פנימיות שתשאיר כל פריט מבודד ומוגן).

 

3. הכינו את האוכל ומלאו את הקופסה. בשלב זה חשוב לשלוט על הכומויות ולדעת כיצד למקסם את השטח הקטן של הקופסה. ראשית, מלאו חצי מהקופסה במנה הגדולה שלכם, שהיא בדרך כלל התוספת (כמו אורז, פסטה או ירקות מוקפצים). לאחר מכן, הוסיפו את המזונות הבאים בזה אחר זה, תוך שאתם זוכרים את כמות המקום שיש לכם ואת הכמות שאתם רוצים לכלול מכל מנה. חתיכות סושי עדיף להניח בעדינות על גבי התוספת ולא בתחתית הקופסה. לאחר שהוספתם את כל המנות העיקריות, תבחינו בוודאי בחללים קטנים בקופסה שלא מולאו באוכל. הוסיפו להם מזונות קטנים יותר כמו פירות קטנים, עגבניות שרי, פטריות וכדומה. התוספת הזו לא רק תגוון את המזונות הכלולים בקופסה, אלא גם תשלים את המראה הכללי של הקופסה ותגרום לה להראות מלאה ועשירה יותר. בנוסף, מילוי החללים יחזיק את כל המנות הגדולות במקום, וימנע מהן להטלטל בתוך הקופסה. גם המרקם הוא מרכיב חשוב בקופסת סושי טובה, אז הוסיפו מזונות בעלי טקסטורות שונות להשלמת הסגנון של הקופסה (כמו עגבניות חלקות, אורז רך, גזר מחוספס וכו').

4. אפשר להפוך קופסת סושי לכיפית ומהנה יותר, למשל עבור ילדים סרבנים, בעזרת קניית חותכני ירקות בצורות שונות. חותכני ירקות נראים כמו חותכני עוגיות אך יש להם קצוות חדים יותר, וניתן להשתמש בהם לחיתוך ירקות לצורות חביבות כמו כוכבים ולבבות. הם מושלמים לחיתוך סושי, פירות, ירקות ואפילו גבינות קשות ונקניקים.

ארזו את הקופסה היטב בשקית ניילון אטומה או בתיק בד אסתטי, ואל תשכחו לצרף לאריזה מפית וכלי אוכל. בתיאבון!

הוסף תגובה