סושי: כיצד לשמור עליו במקרר ובפריזר

סושי היא מנה אשר מכילה מרכיבים טריים בלבד (במידה ובחרתם במסעדת סושי טובה, כמובן), וכוללת אורז, דגים וירקות- כולם טריים ורעננים. זוהי אחת הסיבות אשר בשלן מומלץ לאכול את כל מנת הסושי שהזמנתם בבת אחת (סיבות נוספות מתקשרות לחוקי הנימוס היפניים, ועליהם נרחיב בפעם אחרת). לכן, אם התקשתם לסיים את המנה הטעימה שלכם והחלטתם לשמור עליה, אתם עלולים לגלות שאחסון סושי ללא הריסת המרקם העדין של האורז והירקות הינה פעולה פשוטה פחות מאחסון מזונות אחרים. אך אל דאגה, ישנם כמה צעדים פשוטים אשר בעזרתם תוכלו לשמר את הטעם והמרקם של הסושי שלכם, ולשוב ולהנות ממנו גם מחר.

אחסון סושי במקרר:

אחסון סושי במקרר מתאים בעיקר למי שרוצה לאכול את הסושי ביום המחרת. אם אתם מכינים סושי לבד בבית, השתדלו להכניס אותו למקרר עד חצי שעה מרגע הכנתו- או מוקדם ככל האפשר. אם הזמנתם סושי בחוץ ויש לכם עוד יום ארוך לפניכם לפני שתגיעו אל המנוחה והנחלה (והמקרר)- לא בטוח שכדאי לכם לשמור אותו, בעיקר אם הוא כולל דגים נאים, משום שדג שלא נשמר בקירור עלול להתקלקל מהר למדי.

אם אתם מאחסנים סושי במקרר, הרטיבו שתי מגבות מטבח במים, סחטו אותן היטב ופרסו מגבת אחת מעל צלחת. הניחו את הסושי על המגבת, וכסו אותו במגבת הלחה השניה. עטפו את כל הקונסטרוקציה בניילון נצמד, והכניסו למקרר. שיטת אריזה זו תמנע מהאורז להתייבש ולהתקשות.

 

אם אתם רוצים לשמור רק על אורז סושי ולא על רולים של סושי מוכן, רפדו קערה שאיננה ממתכת במגבת לחה, הניחו מעל המגבת את האורז וכסו במגבת לחה נוספת. עטפו את כל הקערה בניילון נצמד, והכניסו לקירור.

מומלץ מאוד לא לשמור סושי במקרר למשך יותר מעשרים וארבע שעות.

לאחר שסיימתם לאכול סושי שקורר במקרר, רקו לכביסה את המגבות אשר בהן עטפתן אותו, משום שהן עלולות לספוג חיידקים שונים (להזכירכם- זוהי המטרה שלהן- לספוג את החיידקים במקום שאלו יגיעו לסושי שלכם…)

ומה לעשות עם הוואסאבי? פה תמצאו כמה רעיונות.

אחסון סושי בפריזר:

שיטה זו מאפשרת לאחסן סושי למשך מספר שבועות. עטפו את הסושי באריזת וואקום מיוחדת הניתנת לרכישה בחנויות רבות, או למצער- עטפו אותו היטב בניילון נצמד ואז הכניסו אותו לקופסת פלסטיק. הדביקו מדבקה קטנה על הקופסה. כתבו עליה את התאריך ואת סוג הסושי ("טונה", "בטטה" וכו') כדי שתדעו כמה זמן הסושי שהה בהקפאה. סושי שמאוחסן בפריזר יש לאכול בתוך שבועיים- שלושה. בניגוד למקפיאים המיוחדים של החנויות והמסעדות, פריזר ביתי רגיל אינו מגן מפני כל סוגי החיידקים והבקטריות אשר עלולות לגדול בדגים, לכן כדאי לאכול גם סושי קפוא מוקדם ככל האפשר. בנוסף, הקפידו להשתמש באריזה איכותית ככל הניתן, אשר תעזור לכם במניעת התפתחות בקטריות, ותשמור על הסושי זמן רב יותר.

כאשר אתם חושקים בסושי שלכם- אל תחממו אותו במיקרו-גל! זה יהפוך אותו לדביק ולח. מוטב שתוציאו אותו מהאריזה ותעמידו אותו על השיש כמה שעות, מעל מגבת יבשה ונקיה- עד שיפשיר בעצמו.

אורז מבושל, אבוקדו ואצות הופכים לספוגיים לאחר שמקפיאים אותם. לכן, עדיף לשמור במקרר סוגי סושי המכילים את המרכיבים הללו.

*** מוגש בחסות רשת סופר סושי – רשת סושיות עם אופי באזור תל אביב.

הוסף תגובה