סין במרכז תל אביב – במטבח, באוכל, באווירה

המטבח הסיני נחשב לאחד המטבחים העשירים ביותר בכל העולם אשר מכיל מאות אם לא אלפי מאכלים אשר משלבים מגוון טעמים, כמו לדוגמא: עוף, בקר, דגים, פירות ים, אורז, ברווז, מרקים שונים, ירקות ופירות. מאכלים מוכרים אצל מסעדות סיניות בתל אביב הם: עוף בסצ'ואן, אגרול, צ'ופ סואי, עוף בשומשום, בננה ואננס מטוגנים ועוד.

הבישול הסיני נחשב מאוד בריא וישנם המון שפים אשר מוציאים ספרי בישול ועושים שיעורי בישול. מי שלא רוצה ללכת לאכול אצל מסעדות סיניות בתל אביב יכול לקנות את אחד הספרים ולנסות להכין בבית ארוחה סינית. את המצרכים לא קשה כל כך להשיג בימים אלו, כי מאז שהפופולאריות בתחום עלתה כך נפתחו יותר חנויות מזון בעקר במרכז תל אביב.

כמו מקומות רבים גם סין מחולקת למחוזות- קנטון, פקין,סצ"ואן ושנחאי, אשר לכל מחוז יש טעמים ומאכלים אשר מיוחדים רק לה ובדרך כלל ניתן למצוא אצל מסעדות סיניות בתל אביב את כל המחוזות בתפריט אחד. חוץ ממאכלים, איפה לקנות ואיך להכין סעודה סינית במטבח ישראלי, ספרי בישול של המטבח הסיני מסבירים כיצד משתמשים במקלות אכילה ומתי משתמשים בצורות אכילה נוספות- ידיים וסכו"ם.

אצל מסעדות סיניות בתל אביב ניתן למצוא תפריט לסעודה חגיגית אשר מורכבת ממבחר רחב של מנות, קרי: ארבעה מיני מתאבנים קרים, ארבע מנות חמות לפתיחת הארוחה, מרק ראשון, ארבע מנות עיקריות למרכז הארוחה, מנה מתוקה (באמצע) – בדרך כלל תה שקדים, מרק שני, אורז עם מחמצים ואורז לבן.מסעדות רבות מציעות את התפריט המלא והמקורי אך ניתן למצוא מסעדות רבות אשר מציעות מגוון מצומצם יותר של מאכלים נבחרים, כי לא כל מסעדה יכולה להשיג מצרכים סיניים מקוריים.

בשביל לפתוח מסעדות סיניות בתל אביב ובכלל יש לעובדים לעבור הכשרה מורכבת לגבי מאכלים סיניים וכן איך ליצור חוויה כמה שיותר אותנטית לבאי המסעדה. יש המון מסעדות אשר מחזיקות בצוות העובדים שלהם בתור שפים ומלצרים עובדים סינים אשר מכינים את האוכל או מעבירים הכשרה לעובדים.

הוסף תגובה