סי וי פול: כך מקצרים את משך הזמן שעובר מרגע פרסום משרות ועד לראיון העבודה

סי וי פול: כך מקצרים את משך הזמן שעובר מרגע פרסום משרות ועד לראיון העבודה

כך מקצרים את משך הזמן שעובר מרגע פרסום משרות ועד לראיון העבודה
שימוש במודעות דרושים לצורך פרסום משרות פנויות מייצג את השלב הראשון בתהליך הארוך של גיוס עובדים. מתוך מה שאפשר ללמוד מהניסיון של חברות גדולות ומצליחות,  עולה כי האופן שבו מפרסמים את המודעה ומנסחים אותה עשוי להשפיע בצורה דרמטית על סיכויי הגיוס. מצד שני, הרבה מעסיקים לא יודעים איך לנסח מודעה קצרה וקולעת. התוצאה עלולה להיות בזבוז זמן יקר ותסכול אצל אנשי כוח האדם ומנהלי העסק.
בפועל, הדרך לקצר את משך הזמן שעובר מרגע פרסום משרות ומודעות דרושים ועד השלב הנחשק של ראיון העבודה היא לדייק את המסר. אם מעסיק רוצה לקבל רק קורות חיים רלוונטיים, עליו להשקיע בניסוח ברור של תנאי הקבלה והקריטריונים. ככל שהקריטריונים יהיו ברורים יותר עבור דורשי עבודה פוטנציאליים, כך יורד הסיכוי שהמעסיק יקבל קורות חיים שלא מתאימים לו.
שווה להשקיע במודעה
הבעיה האמיתית היא שמעסיקים עלולים לראות בשלב של פרסום משרות דרך מודעות דרושים סוג של בזבוז זמן ומשאבים. זה קורה כי בדרך כלל עובר זמן מהרגע שבו המעסיק מתחיל לגייס עובדים ועד שהם מתחילים לעבוד. בין לבין, לא תמיד יש למעסיק עם מי להתייעץ.
נציגי סי וי פול מספרים שמעסיקים פונים אליהם בבקשה לעזרה בכל הנוגע לפרסום משרות ומודעות דרושים. מתוך הניסיון של נציגי החברה אפשר גם ללמוד ששווה להשקיע בשלב של פרסום משרות, כי זה מה שבסופו של דבר קובע איזה כוח אדם יגיע לעסק. היות ובעידן הנוכחי כוח האדם הוא המשאב הכי חשוב של העסק, צריך להשקיע בפרסום מודעות דרושים ברורות וקולעות.
ההיבט הטכני של מודעות דרושים
פרסום משרות דרך מודעות דרושים אמור לגרום למצב שבו מחפשי עבודה פונים אל המעסיק. בין אם באמצעות פניה ישירה או דרך טופס קורות חיים, יצירת הקשר עם המעסיק יכולה לעזור לתאם ראיון בין הצדדים ולקדם את תהליך הגיוס. מצד שני, יש היבט טכני שגם אליו כדאי להתייחס – כמו למשל תחזוקת אתר אינטרנט תקין, תפעול כתובת דואר אלקטרוני והצגת מספר טלפון זמין.
במילים אחרות, מעסיק לא יכול לצפות לקבל פניות מדורשי עבודה כל עוד הוא לא מציג בפניהם אמצעים שונים ליצירת קשר. גם כאן, הסוד הוא להשקיע מלכתחילה בניסוח נכון של מודעות דרושים ובפרסום משרות שאליהן ניתן להגיע בצורה כמה שיותר מהירה.
 

  • נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.
  • כל הדעות והעמדות המובעות הן אך ורק של המחברת.

הכותבת היא דניאל ביטון,
סמנכ”ל שיווק ופיתוח עסקי
סי וי פול.
החברה מציעה את שירותיה למעסיקים ומועמדים בתהליכי איתור, גיוס וניהול עובדים.
מחפשים עבודה? מוזמנים לקרוא את המדריך: איך תמצאו עבודה בקלות בישראל?

 

 

הוסף תגובה