סי וי פול – תקלות שעלולות לצוץ בתהליך חיפוש עובדים

סי וי פול – תקלות שעלולות לצוץ בתהליך חיפוש עובדים

תהליך גיוס עובדים מתאפיין מטבעו בהשקעה גדולה של זמן, אנרגיות ומשאבים. כתוצאה מכך, במהלך תהליך חיפוש עובדים עלולות לצוץ תקלות מסוימות. האופן שבו המעסיק בוחר להתמודד עם התקלות הללו מושפע במובנים רבים מההכנה המוקדמת, אז לכן כדאי לדעת מה לעשות בשביל לסיים את התהליך בהצלחה.
ראשית, יש לקחת בחשבון שתקלות הן חלק בלתי נפרד מכל תהליך ארוך כגון גיוס עובדים. המשמעות היא שלא צריך להיבהל אם ישנן הפתעות לא רצויות, אלא להבין שמדובר בשלב קריטי בדרך להצלחה. בנוסף, כדאי למעסיקים לצבור ניסיון מהאופן שבו הם ביצעו גיוס עובדים בפעמים קודמות ולהטמיע את הלקחים בכל תהליך חיפוש עובדים חדש.
שנית, תקלות שונות עלולות לצוץ גם בתהליך גיוס עובדים לחברות גדולות וגם כאשר מעסיקים קטנים מנסים לרענן את מצבת כוח האדם שלהם. התקלות בגיוס עצמו לא תמיד קשורות להיקף הפעילות של העסק או למספר הלקוחות שיש לו, אלא להחלטות שמתקבלות על ידי הגורם שאחראי על חיפוש עובדים חדשים.
כך תתמודדו עם כל תקלה
התקלה השכיחה ביותר בתהליך חיפוש עובדים היא עיכוב לא צפוי במשך הזמן שעובר מרגע ההתחלה ועד הגיוס עצמו. אם למשל מעסיק נערך לתקופת ביניים מסוימת שבו חסרים לו עובדים אך עובר יותר מדי זמן עד שאנשים חדשים מאיישים את התפקיד, המשמעות היא אובדן ימי עבודה קריטיים ולעיתים גם פגיעה במוניטין ובלקוחות.
הדרך להתמודד עם עיכובים בתהליך גיוס עובדים היא לשלב בין כלים שונים. כדאי לכל מעסיק לוודא שהוא משתמש בכמה שיותר מסלולי גיוס עובדים, נשאר עם אצבע על הדופק ומבצע את ההתאמות הנדרשות. אם למשל מודעת דרושים מסוימת לא משיגה מספיק פניות, מה שהמעסיק צריך לעשות הוא לנסח אותה מחדש.
עד תקלה שמאפיינת תהליך לא מוצלח של גיוס עובדים היא עודף קורות חיים שמגיעים למערכת ומסרבלים אותה. למרות שכל מעסיק צריך קורות חיים על מנת לבצע סינון גס בין המועמדים, יש מקרים שבהם הכמות הופכת להיות גדולה מדי. גם כאן, הפתרון יכול להיות ניסוח מחדש של מודעות הדרושים ופניה למועמדים באפיקים הרלוונטיים עבורם בלבד.
מעסיק שלא רוצה לקבל קורות חיים לא רלוונטיים בתהליך גיוס עובדים צריך להכיר את קהל היעד שלו. גיוס צעירים למשל יתבצע דרך הרשתות החברתיות והאינטרנט, בעוד גיוס בכירים יחייב מעורבות של חברות כוח אדם והשמה. בין לבין, ישנם מאגרי דרושים שמאפשרים לכל מעסיק לקבל קורות חיים רק לאחר פילוח מדויק של משתנים וקריטריונים.
מה עושים אם העובדים לא מגיעים לראיון?
יש גם תקלות טכניות שמאפיינות תהליכי חיפוש עובדים ובהן כתובת מייל לא זמינה לקבלת קורות חיים, היעדר מעורבות של נציגי מחלקת משאבי אנוש או חוסר ידע של מי שאמור לזמן את המועמדים לראיון. בנוסף, ישנם מקרים שבהם העובדים לא מגיעים לראיון העבודה למרות ששלחו קורות חיים ועברו את שלבי הסינון המוקדמים.
הפתרון לכל הבעיות המוצגות לעיל הוא להעביר את האחריות על התהליך של גיוס עובדים לאנשי מקצוע. בין אם עושים זאת בתוך החברה או באופן חיצוני, השקעה בגיוס משתלמת.
 

הוסף תגובה