עיצוב דירות – לחיות בסביבה מושלמת

עיצוב דירות – לחיות בסביבה מושלמת

עיצוב דירות הוא תחום הנוגע לכל אחד מאיתנו, בין אם אנו מודעים לו או לא. כבר הוכח לא פעם איך מבנה הדירה, כל חפץ וחפץ בה, הצבעים שלה, התאורה הרהיטים והכלים משפיעים על הנוחות הפיזית והנפשית שלנו במקום שאמור להיות המקום החשוב לנו מכל. 
תחום עיצוב דירות לא משאיר אף אחד מהפרטים הללו ללא התייחסות. הכלל הראשון והחשוב ביותר בתורת עיצוב הפנים הוא שלכל פריט בדירה יש חשיבות ותפקיד ביצירת ההרמוניה הכללית שבה. שום פריט לא נבחר במקרה לעטר את הסביבה בה אנו חיים ובטח שלא מונח במקריות היכן שהוא מונח. 
היום, בניגוד לעבר, מקובל מאוד להיעזר באיש מקצוע בעת עיצוב דירות. זו גם הסיבה בעטיה הביקוש ללימודי עיצוב פנים עולה בצורה מתמדת ומוסדות הלימוד שמציעים מסלולי עיצוב פנים שונים מעלים את תנאי הקבלה בכל שנה.

עיצוב דירות – איך מתקבלים למסלולים עיצוב פנים ?

כל אדם המעוניין לעסוק בתחום עיצוב דירות באופן מקצועי ומוסמך חייב לעבור דרך אחד מהמסלולים האקדמיים של לימודי עיצוב פנים. אלו הם מסלולים לימודיים שנחשבים לאינטנסיביים מאוד הדורשים מכל סטודנט התמסרות מוחלטת, חריצות, יכולת להתמודד עם מאסות גדולות של חומר ולא מעט לחצים. העובדה הזאת בשילוב העובדה שמדובר במסלולים מבוקשים במיוחד בשנים האחרונות יוצרת רף כניסה גבוה במיוחד.

תנאי הקבלה למסלולים לעיצוב פנים בישראל כוללים לרוב דרישה לתעודת בגרות מלאה + תוצאה גבוהה במבחן הפסיכומטרי (כל מוסד לפי החלטתו). לאחר הסינון הראשוני עורכים מוסדות הלימוד מבחני כניסה ומיון ללימודים. במסגרת מבחנים אלו מתבקשים המועמדים לבצע משימות שונות בעיצוב פנים שתפקידן הוא לתת מדד ליכולותיהם היצירתיות. מי מהמועמדים שצולח שלב זה מזומן לראיון אישי בועדת קבלה בה עליו להציג את תיק העבודות שלו. לאחר שלב זה נקבע אם המועמד מתקבל ללימודים ומתחיל בצעד הראשון בהגשמת חלומו לעסוק בתחום עיצוב דירות.

לומדים עיצוב דירות – משלבים תיאוריה ופרקטיקה

עיצוב דירות הוא תחום השם דגש על האדם וצרכיו הפיזיים, הנפשיים והחברתיים בתוך סביבת המחייה שלו. לכן, אדם המתעתד לעסוק בתחום זה חייב להיות בעל רגישות מיוחדת לבני אדם במקביל לשליטתו בחומר המקצועי. השילוב בין השניים הוא אולי המרכז סביבו בנויים מסלולי הלימודים השונים של עיצוב פנים וזו גם הסיבה שהם דורשים מצוינות מכל סטודנט וסטודנט. 
נושאי הלימוד הרבים במסלול לימודי עיצוב פנים מנסים להעניק לסטודנט שילוב נכון של תיאוריה ופרקטיקה. בין הקורסים הללו ניתן למצוא קורס בחשיבה חברתית, קורס העוסק בעיצוב חלל, בפרספקטיבה, בהנדסת אנוש, במערכות בניין ועוד ועוד. 
הלימודים נמשכים ארבע שנות לימוד ובסיומם יוצאים הבוגרים אל העולם עם כל הידע הדרוש להם על מנת להתחיל לעסוק בתחום עיצוב דירות ובתים ולהגשים לאנשים את החלום לחיות בסביבה מושלמת והרמונית.

  לפרטים נוספים: קווים המכון לעיצוב ואדריכלות

הוסף תגובה