עיצוב פנים הבית – אמנות הפרטים הקטנים

עיצוב פנים הבית – אמנות הפרטים הקטנים

עיצוב פנים הבית הוא אולי החלק הכי מעניין במעבר לבית חדש. זהו הרגע בו כל מה שחלמנו עליו והרצנו בראש אינספור פעמים בא לכדי מימוש בשטח. המקום בו אנו הולכים לחיות את חיינו מקבל אט אט צורה, עוד רהיט נוסף לסלון, עוד תמונה נתלית על קיר חדר השינה, עוד עציץ מוצב בפרוזדור.

לצורה בה נעצב את ביתנו יש קשר ישיר ל הרגשה הפנימית אותה נחוש בכל פעם שנחזור אליו מעוד יום ארוך. כדי שההרגשה הזאת תהיה תמיד הרגשה של בית חם, מזמין ומחבק אנו לא יכולים להשאיר אף פרט ליד המקרה. לפעולת עיצוב פנים הבית עלינו לגשת לאחר תכנון מקדים הכולל בחירת קו עיצובי (לבית כולו או לכל חדר בנפרד), מדידות, סקרי שוק מקיפים והתייעצות עם אנשי מקצוע רלוונטיים. כי אם אנחנו רוצים להרגיש הרגשה אמיתית של בית, אין מקום להתפשרות ואין תחליף לעבודה יסודית. 
במאמר זה נעסוק בשני אלמנטים חשובים מאוד של עיצוב פנים הבית: הריצוף והרהיטים.

עיצוב פנים הבית: הריצוף

בחירת ריצוף היא ללא ספק אחת הבחירות החשובות, אם לא החשובה ביותר בעת עיצוב פנים הבית. ריצוף הוא אלמנט דומיננטי מאוד בסביבה הביתית בשל השטח הגדול עליו הוא מתפרש ועל כן החלק שלו ביצירת ההרמוניה אותה אנו שואפים להשיג הוא גדול. 
בחירת ריצוף, כמו כל בחירה אחרת בתחום עיצוב פנים הבית, צריכה לקחת בחשבון הן שיקולים פרקטיים והן שיקולים עיצוביים. בצד הפרקטי חשוב לזכור כי ריצוף הוא אלמנט שיישאר איתנו זמן רב ולכן הפרט הראשון שיש לבחון הוא איכות החומרים. בנוסף, עלינו לוודא מראש שהבית שלנו מכיל את התשתיות והבסיס המתאימים להתחלת תהליך הריצוף. 
בחלק העיצובי עומדות בפנינו אינספור אפשרויות. בכל רשת או חנות רלוונטית נוכל למצוא סגנון ריצוף שיתאים לטעם שלנו ולקו העיצובי שבחרנו עבור ביתנו. נוכל למצוא ריצוף שישתלב היטב בסגנון עיצוב כפרי, כזה שיתאים בדיוק לסגנון מודרני או ריצוף שיהלום סגנון הייטקי. בכל בחירה שלא תהיה, חשוב לשמור על הכלל מספר אחד של עיצוב פנים הבית והוא לשמור על קו עיצובי אחיד.

עיצוב פנים הבית וכוחם של רהיטים

בחירה נוספת וחשובה מאוד בעת עיצוב פנים הבית היא בחירת הרהיטים. כמו הריצוף, גם הרהיטים לוקחים תפקיד דומיננטי מאוד בחיינו הן מבחינת הנוחות הפיזית שלנו והן ביצירת ההרמוניה הביתית ולכן בחירתם צריכה להתבצע בקפידה. 
לכל סגנון עיצובי שנבחר יתאימו רהיטים בסגנון אחר. לסגנון עיצוב מינימליסטי לדוגמה יתאימו יותר רהיטים פשוטים בגוונים של לבן ואפור בעוד לסגנון הטבעי יתאימו רהיטים בצבעים חמים כמו אדום וחום. אם אתם מתקשים להתאים את הרהיטים לסגנון שלכם כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע שהתמחותו היא עיצוב פנים הבית או לחלופין לאסוף חומר מקצועי (ולא חסר כזה) וללמוד אותו לעומק. 
אם כל בחירה שתעשו עבור ביתכם תעשה ביסודיות ובסבלנות, תוך זמן קצר תראו איך התמונה אותה הרצתם בדמיון הופכת צעד אחר צעד למציאות חיה ונושמת.

לפרטים נוספים: קווים המכון לעיצוב ואדריכלות

הוסף תגובה