עיצוב מטבחי חוץ – טיפים חשובים לפני שמתחילים

רבים מהאנשים מחליטים שעם כל הכבוד למטבח המעוצב והמושקע שישנו בתוך הבית, הם גם היו רוצים מטבח חיצוני.

מאין מגיע הטרנד שכלל אינו חולף? ובכן יש אנשים שרוצים להשאיר את ריח הטיגונים מחוץ לבית, יש אנשים שרוצים לארח מבלי לדאוג שהרוטב יישפך על הרצפה הנקייה ויש אנשים שפשוט מבקשים ליהנות מהאווירה הייחודית – זו שאין לה תחליף ושרק מטבח חיצוני יודע להציע.

אז אם גם אתם מתחברים לקונספט הטעים והכה ייחודי, אך לא יודעים מהיכן להתחיל, המאמר הזה במיוחד עבורכם.

ראשית יש להבין מה מבקשים. בנקודה זו רצוי לענות על שתי השאלות הבאות: אלו אמצעי בישול מבקשים לכלול (גריל, טאבון, מעשנת, כיריים, מקרר וכדומה) ואלו אלמנטים משלימים רצויים (למשל כיור, ארון, פרגולה, שולחן אוכל וכדומה).

לאחר מכן יש להתחיל לחדד את התשובה. רצוי להבין האם מעדיפים גריל פחמים או לחלופין גריל גז בילד אין, האם מעדיפים ארון אחד או לחלופין שורת ארונות וכדומה.

לאחר שמתבהר מה רצוי, יש להתחיל להבין מהן העלויות ובמקביל מהן האפשרויות. ההוצאה גבוהה מדי? מבררים כיצד חוסכים!

6 טיפים מנצחים

בין אם תבחרו לבנות לבד ובין אם תבחרו לקחת נגר, יש לו כמה טיפים עבורכם – טיפים של אנשים שנהנים ממטבח חיצוני מתפקד, מארח ומעלה עשן.

עברו על ששת הטיפים הבאים:

  1. מטבח חוץ הוא מטבח שצריך לשרוד את השמש הקופחת, את הרטיבות באוויר ואת הפרשי הטמפרטורות. מכאן שחשוב לבחור בחומרים עמידים ובמקביל לייצר כיסוי. כך למשל רצוי לבנות גגון, או לחלופין חיפוי עץ עבור המכשירים השונים (לצורך הדוגמה חזית של ארון עבור המקרר).
  • אל תוותרו על הרביעייה הבאה: כיור, משטח עבודה, פח ומקום ישיבה.
  • השקיעו בעיצוב הכללי. מטבח חוץ אינו נפרד מהמרחב המופלא שבו הוא נמצא, ועל כן חשוב שהסביבה המידית תהיה נעימה, אם מבחינת סדר ואם מבחינת גינון ותאורה.
  • אם מבקשים לחסוך ניתן להימנע מרכישת מקרר או מרכישת ארונות אחסון, אך יש לשים לב שלא חוסכים על איכות המכשירים – אינכם רוצים לרכוש מנגל חדש בתוך שנה.
  • שמרו על מינון נכון, מינון שנע בין פרקטיות לעיצוב. תחשבו כיצד תנקו את חזית הארון, כיצד תעבירו את הכלים בין הבית למטבח, היכן וכיצד תערכו את ההכנות וכדומה.  
  • התאימו את העיצוב של המטבח לעיצוב הכולל של הגינה ולעיצוב של נראות הבית מבחוץ.

יוצאים לדרך!

מה עתה? מתחילים להתרגש, לחשוב את מי קודם מזמינים וכמובן שמתחילים לאסוף שלל מתכונים רלוונטיים, אם מתכוני בשרים עבור המנגל, אם מתכוני פוקצ'ה עבור הטאבון ואם מתכוני דגים עבור המעשנת. שורה תחתונה? מטבח חוץ מהווה הבטחה ותוספת נהדרת עבור הבית והגינה, אך בו זמנית הוא גם מצריך מחשבה מקדימה. בהצלחה!

הוסף תגובה