על דמיון מודרך Nlp ויישומיו

 

רבות נכתב על כך שהמוח האנושי הוא איבר מופלא שאיננו יודעים לנצל אותו במלואו. יש הסוברים כי אנחנו משתמשים באחוז קטן ביותר מהיכולות של המוח שלנו. אין המדובר כאן על יכולות של תפיסה על-חושית, אלא על דברים רגילים למדי. אף אחד מאיתנו לא יודע למה בדיוק הוא מגיב בצורה שהוא מגיב לאירועים מסוימים. מה שברור הוא שכל אחד מאיתנו מגיב בצורה אחרת לאירועים שקורים ומתרגם אותם לפעולות שונות. לימודי NLP או קורס NLP יפגישו אתכם עם ממצאיהם של ממציאי השיטה – ד"ר ריצ'רד בנדלר ופרופ' ג'ון גרינדר, מסקנותיהם והשיטות שפיתחו כדי לשפר את ביצועינו. על קורס NLP או לימודי NLP וגם דמיון מודרך NLP גם היום.

על דמיון מודרך שמענו. מה זה NLP?

ממציאי שיטת NLP, שהוזכרו לעיל, יצאו, אי שם בשנות השבעים של המאה הקודמת, באלף הקודם, למסע שתכליתו לאתר את הדפוסים שמבדילים אנשים מצוינים מאנשים אחרים: באופן שבו הם מדברים, פועלים, מגיבים ובכלל. עם הזמן ולאורך תצפיות רבות הצליחו שני ממציאי השיטה לאתר את הדפוסים האלה, אולם גם הצליחו לפתח מספר שיטות שעוזרות לנו לנצל את כוחו של המוח כדי להשפיע על האופן שבו אנחנו מתייחסים לדברים ומתנהלים.

 

במבט ראשון זה נשמע מעט טריוויאלי, הרי המוח שולט בכל הפעולות שלנו. אולם, אם זה היה כל כך פשוט – כולנו היינו יודעים לעשות את זה בלי בעיות ולא היה צורך במחקר או בשיטות. אז לא, זה לא טריוויאלי, אבל מאידך זה גם לא עניין בלתי אפשרי – זה עניין של אימון. על פי התפיסה שנלמדת במסגרת לימודי NLP או קורס NLP – המוח, הוא שריר כמו שריר אחר. ככל שנשתמש בו יותר ונאמן אותו לפעול בצורה נכונה יותר, כך הוא יתחזק, ישתפר ויפעל טוב יותר.

אחד היתרונות של השיטה הוא בכך שהשיטה מציעה פתרונות בטווח זמן קצר לבעיות שלפעמים היו קיימות במשך שנים. השיטות האלה, הנלמדות במסגרת קורס NLP כמו גם לימודי NLP הן שיטות פשוטות יחסית, אשר ניתן ליישם בקלות וניתן ללמדן בקלות רבה יחסית. אחת הדרכים בהן מטפלים בשיטה זו, היא באמצעות דמיון מודרך NLP – דמיון מודרך על פי העקרונות של השיטה. באמצעות דמיון מודרך NLP שואפים המטפלים לשנות את האופן בו מטופל חווה אירועים מסוימים או מושגים מסוימים, וכך מאפשרים לו להתייחס אליהם באופן שונה – באופן שיאפשר למטופל להוציא מעצמו את המקסימום.

באמצעות הבנת האחר, ניתן לעזור לו להשתפר

אחד העקרונות הבסיסיים של השיטה, גורס כי האדם לא יכול לתפוס מציאות אובייקטיבית. כל ניסיון להקליט את המציאות האובייקטיבית – סופו להיכשל, כיוון שאנחנו קולטים – כל אחד מאיתנו – את המציאות המוצגת לנו בצורה שונה לחלוטין. הגירוי החושי שאנחנו מקבלים, מתורגם במוח לאירוע סובייקטיבי ומוצמד לו רגע או מאפיין מיוחד. אותו רגע או מאפיין קובע את האופן בו אנחנו תופסים את האירוע, ולכן, כל אחד מאיתנו יתפוס את הדברים בצורה שונה.

השיטה גורסת, כי באמצעות הקשה למלים בהן משתמש כל אחד מאיתנו כשהוא מתאר אירוע מסוים, אנחנו יכולים להבין כיצד האחר מתייחס לאירוע מסוים. לאחר מכן, באמצעות דמיון מודרך או שיטות נוספות של אוטוסוגסטיה, ניתן לשנות את האופן בו אנחנו מתייחסים לאותם הדברים. אחרי שאנחנו מאמנים את המוח להתייחס לדברים בצורה שונה, אנחנו יכולים להתמודד עם המציאות בצורה טובה יותר, יעילה יותר. השיטה מתאימה גם למורים, מנהלים ואפילו קואוצ'רים, כדי להקנות להם כלים נוספים לטיפול והנחיית אנשים.

הוסף תגובה