טיפים למתכוני דגים מוצלחים וטעימים

טיפים למתכוני דגים מוצלחים וטעימים

 ניתן למצוא מגוון של מתכוני דגים, המאפשרים לנו ליהנות מטעמם הנהדר של סוגי הדגים השונים. ביצוע נכון של מתכון, הכולל דגים במסגרתו, יאפשר לנו ליהנות מתוצאות מצוינות. אולם, גם לבחירתו של הדג באופן הנכון ביותר, ישנה השפעה רבה על הצלחתו של מתכון דגים זה וכמובן גם לאופן הכנתו של הדג, במסגרת מתכון הדגים. אם אתם ללא ניסיון קולינארי וזוהי הפעם הראשונה שאתם מכינים מתכון דגים כלשהו, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את זה בהצלחה וליהנות משפע של מתכוני דגים נהדרים, מתכונים פשוטים להכנה, המציעים תוצאות נפלאות.

 

 טיפ מספר 1 – כיצד לבחור דג טרי

 

הצלחתו של מתכון דגים, תלויה, בראש ובראשונה, בבחירתו של דג טרי ומתאים. אם כן, כיצד יודעים שמדובר בדג טרי? אחת הדרכים לזהות דג טרי הינה באמצעות בדיקת עיניו של הדג. עיניים מבריקות, מעידות על טריותו של הדג. במקביל, כדאי לגעת בדג. אם הדג צמיגי וקשה, מדובר בדג טרי, בעוד שדג רך מדי מעיד על דג שאיננו טרי. בנוסף, על מנת להבטיח את טריותו של הדג, מומלץ לוודא כי אוחסן בקירור. מומלץ גם לקנות דגים אצל מוכר דגים שסומכים עליו, כזה שידאג לפנק אתכם בדג טרי טרי, שזה עתה הגיע לחנות.

 

 

טיפ מספר 2 – כיצד לטגן דגים

 

 

מתכוני דגים רבים כוללים גם את טיגונו של הדג. על מנת לטגן באופן הנכון ביותר, מומלץ להיעזר במחבת טפלון, בשמן זית או בשמן קנולה. לאחר חימום השמן במחבת (תוך הקפדה שלא יישרף), מניחים את הדג (ובהנחה כי מדובר בדג פילה) על צד העור ומכסים את המחבת. טיגון זה אורך מספר דקות, ואיננו דורש את הפיכתו של הדג לצד השני. בדרך זו מתקבל דג פריך ומטוגן מצד אחד (מצידו של העור), ועסיסי ולבן מהצד השני.

 

 

טיפ מספר 3 – כיצד לצלות דגים

 

 

אם אתם מעוניינים לצלות דגים על האש, כדאי שתדעו כי לא כל דג מתאים לכך. הדגים המתאימים לצלייה הם האמנון, הדניס או ה-לברק. מומלץ לבחור דג דק, שאיננו עבה מדי. כדי שהדג לא יתפרק במהלך הצלייה, מומלץ שלא לנקותו מקשקשים, שכן אלה יוצרים מעטפת פריכה, השומרת עליו. חשוב לוודא כי הרשת, עליה אתם מניחים את הדג, חמה ומשומנת היטב, ובמקביל, שאיננה קרובה מדי לגחלים. מומלץ שלא לצלות את הדג זמן רב, שכן בישול יתר עשוי לגרום לדג להתפרק.

 

 

טיפ מספר 4 – כיצד לנקות דגים

 

 

אם יש לכם מתכוני דגים, הכוללים פורלים למשל, ואתם מעוניינים לנקותם, מומלץ לכם, תחילה, לבקש ממוכר הדגים שלכם לפלט את הדג. לאחר מכן, בעזרת פינצטה מיוחדת, תוכלו להוציא את עצמות הדג מהפילה. מומלץ לעשות זאת בזהירות יתרה, תוך תשומת לב מרבית.

 

 

טיפ מספר 5 – כיצד לצרוב דג על מחבת

 

 

אם, במסגרת מתכונים של דגים, אתם מתבקשים לצרוב את הדג על מחבת, כך תעשו זאת נכון: תחילה חממו היטב את המחבת ללא תוספת של שמן. כשהמחבת חמה דיו, הוסיפו את השמן, הקפידו שכמות השמן תכסה את המחבת אולם לא תהיה רבה מדי. הניחו לשמן להתחמם והנמיכו את להבת האש. ודאו כי השמן מכסה את כל המחבת, המתינו מספר דקות, ובעזרת קצהו של הדג בדקו אם אכן המחבת חמה מספיק. אם קצהו של הדג לא נדבק למחבת, סימן שניתן להניחו עליה. ודאו כי הדג יבש (במידה ולח, היעזרו בנייר סופג כדי לייבשו לחלוטין) והניחו את צידו של העור על המחבת. בעזרת כף שטוחה הצמידו אותו אל המחבת והשאירו אותו באופן זה מספר דקות. לאחר מכן, הוסיפו תיבול והמשיכו בצלייה מספר דקות נוספות. הדג מוכן כשהוא בצבע לבן.

לחץ כאן על מנת לפרסם מחדש את המאמר באתר או בבלוג שלך, זה חינם ופשוט

הוסף תגובה