פסטה עם פטריות, שמנת ופרמזן

החומרים:
250 גרם פסטה קצרה 
1 אריזת פטריות שמפיניון
40 גרם חמאה
1 שמנת לבישול 15%
50 גרם גבינת פרמזן מגוררת
מלח
פלפל שחור גרוס גס
מעט אגוז מוסקט מגורר
 אופן ההכנה:
פורסים את הפטריות לפרוסות ברוחב 1 ס"מ. מחממים כף חמאה במחבת על אש בינונית-גבוהה ומטגנים אותן עד להזהבה נאה. במידת הצורך מוסיפים חמאה במהלך הטיגון. מסירים מן האש ומניחים בצד.
מבשלים את הפסטה עד לדרגת 'אל דנטה' ומסננים.
בסיר בו היתה הפסטה (כעת ריק, הפסטה מונחת במסננת לרגע קט) מחממים שמנת על אש בינונית-גבוהה במשך דקה. מוסיפים פרמזן ומערבבים. מוסיפים פטריות, מלח, פלפל, אגוז מוסקט ולבסוף את הפסטה המסוננת. בודקים תיבול ומוסיפים מלח ופלפל במידת הצורך.
ופרמז'ןלמתכונים נוספים:
בקרו באתרwww.laisrael.net 

מתכוני פסטה 
החומרים :לבצק הרביולי:
250 גרם קמח לבן
1/2 כף מלח
2 ביצים מספר 2
1 חלמון
2 כפות שמן זית
2 כפות מים מינרלים קרים מאוד
למילוי:
1 בטטה במשקל 350 גרם
75 גרם גבינת ריקוטה
75 גרם גבינת מסקרפונה
75 גרם גבינת שמנת (30% שומן)
75 גרם גבינת מוצרלה
לרוטב:
100 גרם חמאה
1 עגבנייה, קצוצה לקוביות קטנות
16 ענבים ירוקים, חצויים לאורך
1/2 כוס יין שרדונה
1/2 כוס שמנת מתוקה
1/2 לימון סחוט ומסונן
מלח ופלפל
אפשרות: 80 גרם פרושוטו, פרוס דק וקצוץ לקוביות קטנטנות 
להגשה: עירית קצוצה וגבינת פרמזן מגוררת.
אופן ההכנה:
לבצק: במיקסר, לשים את כל מרכיבי הבצק במהירות נמוכה בעזרת וו לישה במשך מספר דקות, עד לקבלת בצק אחיד. מוציאים מהקערה וממשיכים ללוש ביד על משטח מקומח עד לקבלת בצק גמיש ונעים למגע (יש להוסיף קמח אם הבצק נדבק לידיים). מכסים בניילון נצמד ומניחים במקרר למשך שעה.
המילוי: חוצים את הבטטה, מורחים בחמאה ומתבלים במלח ופלפל. מכסים היטב בנייר כסף ומכניסים לתנור בחום 200 מעלות למשך 45 דקות. מוציאים מהתנור וממתינים מעט, מקלפים ומעבירים לקערת עבודה. מועכים היטב ומערבבים עם הגבינות עד לערבוב מלא (אפשר במעבד מזון), מתבלים ומעבירים לשקית זילוף, שומרים בקירור.
הרביולי: בעזרת מכונת פסטה מרדדים לעלה דק מאוד בעובי של 2-3 מ"מ. חותכים לריבועים בגודל של 10 ס"מ על 10 ס"מ. במרכז כל ריבוע מזלפים מעט מן המילוי. מקפלים פינות נגדיות למשולש שווה צלעות ומהדקים את הקצוות. בעזרת גלגל חיתוך משונן או סכין כבדה חותכים את הקצוות ומעבירים לתבנית מקומחת. מקמחים, מכסים ושומרים בקירור עד לשימוש (ניתן גם להקפיא).
הרכבת המנה: מרתיחים סיר גדול (5 ליטר) עם 2 כפות מלח. במחבת גדולה ממיסים את החמאה ומאדים את הענבים, העגבניות ואת פרשוטו אם משתמשים בו, על אש קטנה למשך 3-4 דקות. מוסיפים את היין ומחכים עד שיתאדה ויתייבש. מוסיפים את השמנת ומיץ הלימון, מתבלים ומנמיכים לאש קטנה מאוד. מעבירים את הרביולי לסיר הרותח ומבשלים למשך 3-4 דקות (תלויי בעובי המתקבל) ברתיחה עדינה. מעבירים את הרביולי למחבת הרוטב בעזרת כף מחוררת/ מסננת ומקפיצים קלות. מחלקים ל-4 צלחות הגשה, מגרדים פרמזן מעל ומקשטים בעירית.
למתכונים נוספים בקרו : http://www.laisrael.net 

הוסף תגובה