צילום – הרגעים שילוו אותנו כל החיים

מכל הדרכים שזיכרונות יכולים להישמר, אין ספק שדרך הצילום היא הטובה ביותר. בשביל זה נזדקק לצלם איכותי שידע להנציח את המאורע

בשעה טובה ובמזל טוב החלטתם להתחתן. אחרי שבחרתם את האולם היוקרתי, לא חסכתם באוכל איכותי ובחרתם את הלהקה הכי מקפיצה, וזה לפני שהספקנו להזכיר את השמלה, האיפור, המכונית, המלון ושאר התוספות ה"קטנות", התקציב עבר את החלומות הכי פסימיים שלכם. ולמרות זאת אסור לכם לעצור, וחובה עליכם למצא צלם ראוי.

אמנם השקעתם מאמצים וכסף רב להפוך את האירוע לבלתי נשכח, אך רק צלם איכותי יוכל להפוך אותו לכזה באמת. להלן הא-ב של צלמי החתונות, איך בוחרים, וחשוב מכל, כמה כל זה עולה לנו. 

צילום וידאו – זיכרון מוסרט כמו מציאות

הסרט שנשלח לדודה שלא יכלה להגיע, הDVD שנראה בימי השנה לנישואין, הזיכרון האורקולי, כל אלה דורשים את הטכנולוגיה שהפכה לחובה בכל אירוע ובמחיוחד חתונה, צילום ווידאו.

צילום ווידאו פשוט דורש צלם אחד, ומחירו (ללא כל עריכה) שלא בשיא עונת החתונות (הקיץ) יכול לנוע בין 1000-3000 שקלים, הכל לפי טיב הציוד (כמובן שתעדיפו מצלמה איכותית ללא הגבלת זמן צילום, תאורה איכותית והקלטת שמע שגם אפשר לשמוע אחר כך) ובטיב הצלם.

צלם הסטילס – להשאיר מקום לדמיון

כפי שמסבירים לנו ב"צ'יק צ'אק צילומים", על אף שצילום הוידאו מתקדם יותר, דווקא בתמונות הסטילס עושים שימוש רב יותר. הניסיון מראה שסרט החתונה נצפה לעיתים רחוקות בשנים שאחרי האירוע, לא יותר מפעם פעמיים בשנה, ואילו אלבום החתונה, וחשוב מכך, התמונה היפה שתוכלו לתלות מעל למיטה, אלו יזכירו לכם לעיתים קרובות פי כמה את המאורע החשוב. 

צילום תמונות סטילס לבד, ללא עריכה וללא פיתוח, כאשר את כל התמונות תקבלו בפורמט דיגיטאלי על גבי CD או DVD, עולה בין 1000-4000 שקלים, וכאן הפקטור החשוב ביותר (מלבד עונת השנה כמובן) הוא איכות הצלם וניסיונו. צלמים מוערכים ויקרים דוגמת רפי בן משה ואחרים, עלולים לעלות מחיר גבוהה פי 5 ממתחריהם.

עורך הווידאו – הדברים שאף אחד לא רוצה שיראו

כל מי שאי פעם צילם טיול משפחתי, יודע שגם הצלם הטוב ביותר זקוק לעריכה ש"תנקה" את הטעויות שלו,תוריד את כל הקטעים המיותרים ותדגיש ביתר שאת וצבע את הקטעים החשובים באמת בחתונה. שכרו של עורך סרטים מקצועי עומד על כ150 שקלים לשעה, ועריכת סרט חתונה ממוצע שצולם על ידי מצלמה אחת בלבד אורכת לפחות 10 שעות, כך שמחיר העריכה כשלעצמה הוא בסביבות ה1500 שקלים ומעלה.

אלבום תמונות – לא ממש אלבום, יותר דיסק

תמונות על גבי CD הן דבר נפלא, אך אי אפשר להשוותן לאלבום חתונה יפה ומעוצב. עלות הדפסת תמונה 18-13 ס"מ עומדת על 20אגורות עד 2 שקלים, וכיוון שאלבום מעוצב יכלול כ200 תמונות, בתוספת חומרי האלבום והעבודה הדרושה לעריכת התמונות, מדובר פה בסכום שעובר בקלות את ה1000 שקלים.

עסקת חבילה

כפי שראיתם, כל שירות בנפרד עולה סכום לא מבוטל. למעוניינים לחסוך בהוצאות (ובכאב ראש) מומלץ מאוד לשכור עסקת חבילה. צוות צילוםסטנדרטי, הכולל צלם סטילס, צלם וידאו, עריכת סרט וידאו ואלבום תמונות חגיגי, כאשר בסוף התהליך בני הזוג יקבלו דיסק עם כל התמונות, שלושה עותקי DVD עם סרט החתונה ואלבום תמונות מעוצב, תעלה כ4000 שקלים בחורף. בעונת החתונות, בקיץ, המחיר יכול לעבור אף את ה10000 שקלים.  

כיום, לא מעט אנשים מוותרים על צלמים ומנציחים אירועים באמצעות מצלמות דור שלישי בפלאפון. אומנם התמונות יכולות ללכת איתן לכל מקום, אך איכותן נמוכות יותר.

הוסף תגובה