מכונות קפה – להינות מקפה ביתי בכל שעה, בכל יום

רק כשמונעים מאיתנו את הקפה אנחנו מודעים לחשיבותו בחיים שלנו, בכל יום של בדיקות מיוחדות או יום בו נגמר הקפה אנחנו מוכנים לעשות הכול כדי לקבל כוס קפה חמה וטעימה. אך דווקא בימים האלו אנחנו נהנים מאוד מהקפה והסיבה לכך היא שאנחנו פשוט הולכים לבית הקפה הקרוב וקונים לעצמנו קפה ממכונת קפה, הקפה הטעים ביותר הוא קפה שמגיע דרך מכונת קפה.

מה ההבדל בין מכונות קפה ביתי?

הקפה הביתי הוא קפה שנטחן במפעל (לא משנה אם זהו קפה אבקתי או טחון חלקי). במפעל מפרקים וממצים את הפולים לפני שאורזים את הקפה כדי לשמור על טעמו – על הארומה. לקפה מוסיפים חומרי הקפאה מקפיאים ושולחים לחנויות.

מכונות קפה טוחנות את הפולים במקום ולא מקפיאים אותו (גם אם מדובר במכונות קפה עם פודים או קפסולות). בקפה של מכונות קפה אספרסו מקבלים טעם מיוחד, ארומה עם הרבה פחות קפאין וללא חומרי הקפאה.

מה הן מכונות קפה?

מכונות קפה הן מכונות קפה אספרסו וכל המשקאות המבוססים עליו. משקאות אלו הם קפה הפוך או קפוצ'ינו (שהם אותו הדבר), קפה לאטה, מקיאטו, אמריקנו ועוד.

סוגי מכונות קפה

ישנן שני סוגים של מכונות קפה אספרסו, בלי משאבה ועם משאבה. המכונה ללא משאבה היא מכונה ידנית ויש צורך לדעת לתפעל אותה, לשלוט בלחץ המים וזרימת הקפה.

הסוג השני של מוכנות קפה אספרסו ביתיות שהן נוחות יותר לשימוש אלו מכונות עם המשאבה שקל יותר לתפעל אותן גם הן נחלקות לשני סוגים, חצי אוטומטיות ואוטומטיות.

בחצי האוטומטיות המשתמש מתפעל חלקית את המכונה, כמו להקציף לחוד את החלב ולהכין לחוד את האספרסו ובמכונה אוטומטית כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור והקפה שביקשנו מוכן.

מכונות קפה לבית

תארו לעצמכם שכל בוקר אתם קמים ובלחיצת כפתור אתם מקבלים כוס קפה באיכות שאינה יורדת מאיכות הקפה של בתי הקפה. תארו לעצמכם עד כמה חבריכם יאהבו לבקר ולשתות אצלכם קפה.

לפני שתלכו לקנות מכונות קפה אספרסו לבית  שאלו את עצמכם את השאלות הבאות ולפי התשובות החליטו איזה מכונות קפה מתאימות לכם.

  • כמה כוסות קפה אתם תכינו ביום? לפי הכמות תבחרו במכונת קפה עם מיכל מים גדול או קטן ודוד גדול או קטן.
  • האם אתם שותים גם קפוצ'ינו או רק אספרסו? ישנן מכונות קפה שבהן ניתן להכין רק אספרסו ויש מכונות שניתן להקציף בהן חלב ולהכין איתן מגוון רחב של משקאות קפה.
  • האם מתאימה לכם מכונה אוטומטית או חצי אוטומטית, אם תקציפו את החלב בעצמכם או שהמכונה תקציף אותו? האם בכל הכנה תכניסו את הפודים או הקפסולות או שתמלאו את המכונה בפולי קפה בכל מספר ימים.

הדרך הטובה ביותר לבחירת מכונות אספרסו מתוך המגוון הרב שקיים היא לטעום. טעמו את הקפה של כל מכונה שנראית לכם, טעמו אותו מספר פעמים ורק אז תחליטו איזו מכונת קפה ביתית היא זו שתהיה אחראית על הכנת הקפה שלכם.

הוסף תגובה