תיאטרון בית ליסין

תיאטרון בית ליסין נוסד בשנת 1980 במסגרת ההסתדרות. עד שנת 2003 שכן התיאטרון ברחוב ויצמן בתל אביב בשנת 2003 עבר למשכנו הנוכחי ברחוב דיזינגוף 101. מדי שנה, מעלה תיאטרון בית ליסין מספר רב של הצגות ומופעים, הכוללים רפרטוארים מקוריים והצגות חוץ. בית ליסין נחשב כיום לאחד התיאטראות המובילים בישראל.

החל משנת 1993 מנהלת את התיאטרון הבמאית ציפי פינס. מאז התמנותה לתפקיד מתמקד תיאטרון בית ליסין בהפקה של מחזות מקוריים. צירוף זה של מחזות מקוריים בצד מחזות מודרניים-עולמיים יצר קהל מסור ונאמן לתיאטרון בית ליסין. התיאטרון הוביל את המהפכה הגדולה של המחזאות הישראלית החדשה, והעלה מספר עצום של 212 מחזות ישראלים חדשים, במסגרת הרפרטואר השוטף של התיאטרון ובמסגרת פסטיבל "פותחים במה", פסטיבל בית ליסין למחזאות ישראלית. עשרות מחזאים ישראלים צעירים עשו את צעדיהם הראשונים על בימות בית ליסין ושמונה פעמים זכו מחזאים שמחזותיהם פותחו ועלו בבית ליסין בפרס מחזאי השנה.

עוד הפקות של תיאטרון בית לסין אשר זכו בפרסי התיאטרון השונים: "חמץ" (הצגת השנה 1995), "התאומים מונציה" (הצגת בידור לשנת 1997), המתנקשים (מחזמר של שנת 1998), "מקווה" (הצגת השנה לשנת 2004), "אנדה" (הצגת השנה לשנת 2008) ועוד פרסים מגוונים.

בשנת 2009 חגג תיאטרון בית ליסין 30 שנה להקמתו ויצא לראשונה עם סדרת מנויים לילדים הכוללת הצגות איכותיות לילדים, עם מיטב הרפרטואר של תיאטרוני ילדים יוצרים ושתי הפקות מיוחדות של תיאטרון בית ליסין.

בימים אלו ההפקות של בית לסין: אביב מתעורר, אהבה זה לא הכל, ולנטינו, המלאך, משחק ילדים, מראה מעל הגשר, בראנז'ה, תמונות יפואיות, פועלת זרה, מי מכיר את עמוס חפר, פרינסס מרי 7, אנדה, הדוד וניה, תקלה קלה, חלום של לילה בלב קיץ, תנאים של חיבה, הבנאליות של האהבה, ברודווי פינת פרישמן, טניה, עלמה ורות ותפוחים מן המדבר

הוסף תגובה