צילומי אוויר – מאז ועד היום

 

צילומי אויר – מאז ועד היום

הגדרה: צילום אויר הוא צילום שנעשה באמצעי תעופתי, לא כולל לווינים. התוצאה היא צילום אווירי או בראשי תיבות תצ"א.

כמעט כל מי שהיה בצבא מכיר את המונח תצ"א. אלו הם צילומי אויר התוחמים שטח מסוים ומשמשים ככלי מודיעיני ראשון במעלה. יחד עם זאת, צילומי אויר לא משמשים רק למטרות צבאיות ומודיעניות אלא גם למטרות אזרחיות.

קצת היסטוריה…

צילום האויר הראשון נוצר בשנת 1858 על ידי הצרפתי נדר, והוא נלקח מכדור פורח. צילום האוויר הראשון שנלקח ממטוס נעשה בשנת 1908 על ידי האמרקאי ווילבור רייט, אחד מהאחים רייט, ממציאי התעופה הרשמיים. בתחילה נעשו הצילומים למטרות מיפוי בלבד, לאחר מכן למטרות תצפית ורק במלחמת העולם הראשונה נעשו צילומים למטרות מודיעין. האמריקאים הם הראשונים שהשכילו לנצל כלי עוצמתי זה, דבר אשר הוביל, בסופו של דבר, לניצחון בעלות הברית.

כיום נעשים צילומי אויר למטרות מסחריות ואזרחיות והמטוסים משוכללים יותר, חלקם זעירים ולא מאויישים, מסוגלים לעוף נמוך יותר ולצלם באיכות גבוהה מאוד. יחד עם זאת, אין ספק כי צילומי אויר הנעשים בידי צלמים מקצועיים הם איכותיים יותר וממוקדים יותר. רבים מעדיפים שאנשי מקצוע יבצעו את הצילום, זאת על מנת שמטרת הצילום תושג באופן מלא.

צילומי אוויר – שימושים.

ישנם כמה שימושים נפוצים לצילומי אוויר:

  • יצירת עזרים לעריכת מפות מדויקות.
  • איסוף מודיעין על מנת לסכל ולעקוב אחר פעולות האויב.
  • החלטות בדבר חפירות ארכיאולוגיות.
  • ביקורת על שטחים וגידולים חקלאיים.
  • צילום סרטי קולנוע.
  • מעקב אחר בניה לא חוקית.
  • צילום שיווקי, מסחרי כגון צילומי נכסי נדל"ן.

ישנם שני סוגי צילומי אויר:

  • צילום אלכסוני או משופע – נועד בעיקר לצרכי מודיעין. צילום משופע מסוגל להכיל שטח גדול שלא חייבים לטוס מעליו כמו שטחי אויב.
  • צילום אנכי – משמש בעיקר למטרות אזרחיות כגון עריכת מפות.

 

המהפכה הטכנולוגית.

המהפכה הטכנולוגית לא חסה גם על תחום צילומי האויר ומאז צילום האוויר הראשון נעשתה קפיצת מדרגה עצומה, בעיקר בשני העשורים האחרונים.צילומי אויר של היום הם איכותיים יותר, מקצועיים יותר ונעשים בטכנולוגיה דיגיטלית משוכללת.

בנוסף, הצילומים משמשים למטרות מגוונות יותר ואזרחיות יותר. מערכות מידע גיאוגרפיות (GIS) הוקמו על מנת לשדרג את הצילומים ולשלבם עם נתונים גיאוגרפיים ליצירת מפות ברזולוציות בלתי נתפסות.

כיום, אם אתם מעוניינים לדעת היכן יש באר באיזור הגליל, מהו התיארוך שלה, הרכב הקרקע, נתיב זרימת המים, היסטוריה טופוגרפית וגיאולוגית, אתם יכולים לעשות זאת בלחיצת כפתור פשוטה.

חברות של צילומי אויר מספקות שירותי צילום מגוונים לכל המטרות, ובאיכות יוצאת מן הכלל. אין פלא, אם כן, שיותר ויותר אנשים פרטיים, עיריות, גורמים מסחריים ומוסדות אקדמאיים משתמשים בצילומי אוויר על מנת להתקדם ולהוביל בתחומם.

הוסף תגובה