קפה-קניה, איחסון וטחינה נכונים

קניה, איחסון וטחינה נכונים של קפה 

טיפים לטחינת קפה 
טחינת קפה לאספרסו צריכה להיות טחינה דקה בדומה לאבקה. 7 גר' קפה שנטחן בעובי המתאים צריכים לעבור כמות המים המתאימה למנת אספרסו בתוך 25 עד 30 שניות.אם לוקח למים פחות מ-25 שניות, עליך לטחון את הקפה דק יותר, וליפך. 

טיפים בקניית קפה
כאשר אנו קונים קפה עלינו לשאול תמיד מתי נקלה הקפה.
קיימת תפיסה מוטעת לגבי חשיבות הטריות של הקפה. קפה נמצא בשיא שלמותו כיום או יומיים לאחר קלייתו, תלוי בסוג הקפה, כאשר טעמו והארומות המצוייות בו יכולות להישמר באריזה אטומה עד 10 ימים לאחר קלייתו.

קפה שאינו טרי נראה מכוסה שמן וחסר ארומה או בעל ארומה לא נעימה.

איחסון נכון של קפה
קפה יש לאחסן תמיד בצנצנת זכוכית אטומה לאויר. אויר ולחות הם האוייבים הגדולים ביותר של הקפה. צנצנת זכוכית היא הטובה ביותר משום שאינה סופגת את הריח והשמנים שמצויים בפולי הקפה שעלולים לדבוק בפולים הבאים שיאוחסנו במיכל.

יש להימנע מלחשוף את מיכל הזכוכית לקרני השמש אשר עלולים גם הם לפגוע בטריות פולי הקפה.

קנה תמיד קפה שיספיק לך לשבוע ונקלה כשלושה ימים קודם. רק כך תוכל ליהנות מקפה טרי באמת.

אין לאחסן קפה במקפיא על בסיס קבוע. ישנם שתי בעיות עיקריות עם הקפאת הקפה. האחת, הקפאת הקפה פוגעת בטעמים העדינים של הקפה. שתיים, כאשר תוציא את פולי הקפה מהמיכל, פולי הקפה "יזיעו" ויחשפו את הקפה ללחות המזיקה.

אם ברשותך כמות גדולה של קפה ואתה מוכרח לאחסן בהקפאה, יש לאחסן את הקפה בצנצנות זכוכית קטנות כך שכל מנת קפה שמצויה בצנצנת תספיק לתקופה של שבוע. לאחסון קפה לתקופות ארוכות אחסון פולי הקפה במקפיא עדיף על אחסון בטמפרטורת החדר.

יש להקפיד שהקפה נשאר יבש בתוך המקפיא.

על מנת להשיג את הקפה הטרי ביותר ולחסוך בדרך כמה שקלים ניתן לרכוש פולי קפה ירוק ולקלות בבית. הקפה הירוק זול משמעותית מקפה קלוי ואין תחליף לטעמו של קפה שנקלה טרי. 

לעולם אל תטחן יותר קפה מהכמות אשר אתה זקוק לה להכנה מיידית של קפה. לאחר טחינת הקפה, השמנים המצויים בקפה נחשפים לאוויר המזיק וכאשר הם מתנדפים כך גם מתנדף הטעם של הקפה שלך. עובי טחינת הקפה נקבע לפי שיטת החליטה שלו.

קפה יש לאחסן בכלי נקי, יבש שאין בו אוויר רב ולהניח במקום קריר ואפל. אין לאחסן קפה במקפיא!!

קפה שיאוחסן במקפיא יספוג טעמים וריחות לא רצויים ממוצרים נוספים אשר מאוחסנים במקפיא.

כמו כן, לקור השורר במקפיא יש השפעות מזיקות על הקפה ואין לאחסן קפה במקפיא אלא אם כמות הקפה אשר ברשותכם לא תסתיים בתוך שבועיים.

הוסף תגובה