ריח רגליים – זה לא סוף העולם

רבים מהישראלים סובלים מהתופעה של הזעת יתר ברגליים. תופעה זו גורמת לאנשים רבים פשוט לוותר על הורדת הנעליים במקומות ציבוריים או עם האנשים בשל הבושה שהם חושבים שתיגרם בשל הריח העז. ריח רגליים הוא אינו סוף העולם וכיום קיימות שיטות רבות כדי להקטין את עוצמת התופעה. המפתח תלוי בכם. כדי להבין את התופעה עצמה, נחקור את הגורמים לה ושיטות יעילות לטיפול בה.

איך זה נגרם?

ריח רע מכפות הרגליים נגרם בשל שילוב של מספר גורמים. הראשון הינו הזעת יתר בכפות הרגליים.  הידעתם כי ברגליים ובידיים שלנו יש צפיפות גבוהה יותר של בלוטות זיעה מאשר בכל מקום אחר בגוף? בלוטות אילו נמצאות על עור כף הרגל, כ-125 אלף במספר. זיעה במצבה הנורמאלי הינה חסרת כל ריח, אך בשילוב עם גרביים ונעליים סגורות, חיידקים משגשגים על כפות הרגליים שלנו ויוצרים את הריח הרע. אז הפתרון בעצם לריח רע ברגליים הוא ליבש או לווסת את הזיעה ובכך למנוע את היווצרותו של הריח וכמובן גם לשמור על היגיינה.

פתרונות

כדי למנוע ריח רגליים ישנם מספר פתרונות מעשיים ופרקטיים. הראשון הינו ניקיון הרגליים. קיימות מספר רב של משחות, קרמים ואבקות שונות אשר מטרתם הינה ליבש את הרגל, אך כל עוד הרגל לא תהיה נקייה הריח יחזור למרות ההזעה הפחותה יותר. כמובן שרצוי לשטוף את הרגליים מספר פעמים ביום, אך לא יותר מדי עד אשר הן יהיו יבשות. נעליים אווריריות הם גם פתרון טוב לנידוף הזעה. כמו כן אמבטיות מלח לרגליים יתרמו ליבוש של הזעה. טבלו את רגליכם באמבטיה ותנו להם להתייבש באופן טבעי ודבר קצת יותר אמוציונאלי, תהיו רגועים. לחץ גורם לגופנו להזיע.

התוצאה

 

לרוב לא תגיעו לתוצאה מושלמת של הסרת הריח כליל, אך בעזרת טיפול נכון ושמירה על היגיינת הרגל, תוכלו להפחית את הריח בצורה משמעותית, עד שיהיה בלי מורגש סביבה. אז כמו בכל דבר בחיים חשוב לשמור על ניקיון ועל רוגע. דבר זה גם נכון לרגליים שלנו ולמניעת הריח.

הוסף תגובה