שוק מחנה יהודה

                                                          שוק מחנה יהודה

 ערב חג. מעט לפני ארוחת החג.חזרנו מירושלים לאחר ששהינו שם מספר שעות עם בתי אילה.בין היתר ערכנו קניות בשוק  מחנה יהודה שבירושלים.תמיד, אני עומד נדהם ומשתהה מול השפע הבלתי נתפס של ירקות ופירות, פיצוחים, מיני לחמים ועוד שלל דברים המוצגים לראווה בדוכנים הרבים בשוק.

 אלפי אנשים פוקדים את השוק הזה.עשרות אלפים בערבו של החג.זה יום הרימון והתפוח. כולם קונים אותם כמצוות החג.זה גם היום של המאפיות הרבות שבמקום.שתי חלות יום השישי.שתי חלות יום השבת, ערב החג השני.מגשי החלות מגיעים לשוק ונחטפים על ידי הקונים.הריח ממש משכר.כה נעים להריח חלה טרייה.

 גם דוכני הפיצוחים הומים מקהל קונים. הפיסטוקים והשקדים הם ברשימת רבי המכר ביום שישי זה של השוק.העניים יותר קונים את הגרעינים השחורים ומתבלים בגרעיני דלעת המבהיקים בלובן מראם.לאותם יחידי סגולה שהפרוטה מצויה בכיסם מוצאים למכירה פיצוחים אקזוטיים ,בעיקר של שקדים למיניהם מכל רחבי העולם.

 דוכני הפרות עמוסים בכל טוב הארץ.אפרסקים לבנים גדולים ועסיסיים. תפוחי עץ מכל המינים ומכל הסוגים.שזיפים סגולים וכהים (ממש בסגנון הלהקה "סגול כהה") מלאי צוף ועסיס.אגסים,רימונים שהם הלהיט התורן היום בשוק.קרמבולה צהובה נראית בדוכנים לצד ענבים, מילונים ואבטיחים.מיני פרות שאיני מכיר מצויים בדוכנים המיוחדים לכך.

 מקומם של הירקות אינו נפקד כמובן. ירקות שצבעם עז והם מדיפים ריח של טריות ושל  פריון.חלקם גדולים וחלקם קטנים אך כולם בשפע ובכמויות בלתי נתפסות.כל הדוכנים עמוסים בטוב הארץ.טוב התוצרת החקלאית שלנו.איני יכול שלא להיזכר באירופה או בארצות הברית שבה חלק מהפירות והירקות עטוף בניילון והם נמכרים בבודדים.מנפלאות ארצנו הקטנה.

 ולא הזכרתי את דוכני העוגיות, דוכני התבשילים הביתיים, דוכני הגבינות והחמוצים ,בתי ההסעדה הקטנים, דוכני ממכר מיני המתיקה ,מיני המאפה ועוד מנפלאות השוק.

 בדרכנו הביתה לפתח תקוה אי אפשר היה להתעלם מניחוח החלות הטריות ,ריח שהתפשט בכל רחבי הרכב.

 יוצאים לאכול את ארוחת החג.החלות והירקות מהשוק יככבו שם.

בתיאבון

ד"ר אבי זלבה

הוסף תגובה