שיטות להרזיה והורדת משקל לאחר לידה

שיטה ראשונה: אימון גופני

מאמני כושר המתמחים בחזרה לפעילות גופנית לאחר לידה, ממליצים שלא לעסוק בכל סוג של פעילות גופנית במהלך ששת השבועות הראשונים שלאחר הלידה. בתום תקופה זו ורק לאחר אישור רופא, ניתן לחזור לפעילות גופנית מתונה המבוססת על תכנית סדורה והדרגתית. 

שרירי הבטן

מבנה שרירי הבטן אינו משתנה והוא קבוע בקרב כל הנשים. קיר הבטן בצידי הגוף ובחלקו הקדמי מורכב למעשה מארבעה שרירים שטוחים המסייעים בנשימה, יציבה ובתנועות של כפיפת גו, הטיות גו צידיות, סיבוב הגו ובתנועות של איזור האגן. 

איך נאמן את שרירי הבטן?

כדי להשיג בטן שטוחה יש לשלב אימון גופני עם תזונה נכונה והורדת אחוזי השומן בגוף. אימון שרירי הבטן שני חלקים עיקריים:

1. פעילות אירובית כללית העשויה לכלול הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים. פעילות זו מיועדת לסייע בשריפת שומן ובהפחתת אחוזי השומן בגוף.

2. אימוני סיבולת שריר וכח מקומית. פעילות זו כוללת כפיפות גו (או בשמן הרווח ״כפיפות בטן") בצורות שונות, זוויות שונות ותנוחות שונות.

כאשר מאמנים את שרירי הבטן יש להקפיד על הכללים הבאים:

1. יש להקפיד על אימון יום יומי.

2. חשוב לשלב בתרגול תנועות של כפיפות גו, הטיות צידיות וסיבובים בגו.

3. את התרגול של קבוצות השרירים יש לבצע גם בנפרד וגם יחדיו.

4. בזמן התרגול יש להקפיד שהבטן תהיה מכווצת פנימה.

5. אם יש כאבי גב או צוואר יש להפסיק מיד את האימון.

 

שיטה שניה: דיאטה

קצב הירידה המומלץ בתקופה שלאחר הלידה הוא כחצי ק"ג לשבוע. בכדי להגיע לתוצאות מהירות ובריאות כדאי להיוועץ לפני כן עם דיאטנית קלינית.

עצות לירידה במשקל לאחר הלידה

1. חשוב מאד לצרוך נוזלים רבים לאחר הלידה ובייחוד כשמדובר בנשים מניקות. צריכת השתיה צריכה להתבסס על משקאות נטולי קלוריות, רצוי גם ללא ממתיקים מלאכותיים. לצד צריכה מוגברת של משקאות אלה יש להימנע מצריכת משקאות על בסיס קפאין כדוגמת קפה, קולה, תה רגיל וקקאו. הסיבה לכך היא שמשקאות אלו משתנים וכדאי להמירם במים ובתה צמחים.

2. העשירי את התפריט בירקות מכל הצבעים ומכל הסוגים והקפידי להגיע לצריכה יומית של לפחות חמש מנות ירק. מנות ירק עשויות להיות שילוב של עגבניה, גזר, מלפפוןֿ, חסה ופלפל. כמות כזו של ירקות מעשירה את התפריט בסיבים תזונתיים המסייעים בפעילות תקינה של המעיים, מניעת עצירות והענקת תחושה של שובע.

3. אכלי לא יותר משלוש מנות פרי ביום. פירות אמנם מכילים ויטמינים, סיבים תזונתיים ומינרלים אך הם מכילים גם סוכרים ולכן יש להגביל את צריכתם.

4. אם אין ברירה יש לשלב ממתקים בדיאטה אך בצורה מושכלת. ממתקים מכילים סוכרים ושמנים ונחשבים למזונות דחוסי קלוריות (כמות קטנה מהם מספקת הרבה קלוריות).

 

שיטה שלישית: מתיחת בטן

מתיחת בטן מיועדת בין היתר לנשים שסיימו עם תקופת ההריונות ונותרו עם עודפי עור ושומן משמעותיים, שכבר לא ניתן להפטר מהם באמצעות פעילות גופנית או דיאטה. מתיחת בטן הינה אפשרות שיש לשקול לאחר שדיאטה ופעילות גופנית לא מסוגלים לסייע ולהפטר מעודפי העור והשומן. מתיחת בטן נחלקת לשלושה סוגי ניתוחים: 

מתיחת בטן חלקית

מתיחת בטן חלקית כוללת הוצאה של עודפי עור מהבטן התחתונה ומתיחת השרירים בבטן התחתונה ללא הפרדת הטבור וללא מתיחת הבטן העליונה. מתיחת בטן חלקית מבוצעת בהרדמה כללית ואורכת בין שעה לשעה וחצי. הניתוח מבוצע באנשים רזים בעלי עודף עור קטן יחסית ורפיון קל של דופן הבטן.

מתיחת בטן גדולה

מתיחת בטן גדולה הינה מבוצעת בהרדמה כללית ואורכה כשלוש שעות. מתיחת הבטן כוללת הוצאה של כל עודפי העור בבטן התחתונה, הפרדת הבטן עד לאזור שמתחת לשדיים ומתיחה של כל השרירים בדופן הבטן באמצעות תפרים חזקים. במהלך הניתוח הטבור ממוקם במיקום חדש על גבי העור המתוח. הצלקות הנראות לעין הינן בבטן התחתונה מעל למפשעות וסביב הטבור. להשלמת המראה מתבצעת בדרך כלל גם שאיבת שומן באזור הירכיים, המפשעות ובאמצע הבטן, כדי להעניק לחלק העליון מראה יותר שקוע וצעיר.

מתיחת בטן מורחבת

מתיחת בטן מורחבת הינה שילוב של מתיחת הבטן עם מתיחת ירכיים, מתיחת עכוזים ושאיבות שומן. מתיחת בטן מורחבת מבוצעת באנשים שאיבדו משקל רב – בין 20 ל-50 קילוגרמים. מתיחת הבטן למעשה מעצבת מחדש את הגוף וכוללת הסרה של עודפי העור הענקיים שנותרו לאחר ירידה דרסטית במשקל.

הוסף תגובה