שלושה טיפים לטיפול בצמחים בעונת המעבר

שלושה טיפים לטיפול בצמחים בעונת המעבר

האביב הוא אחת התקופות הטובות ביותר בשנה עבור צמחי הבית שלנו – תחילת עונת הגידול, נראה שהצמחים מתעוררים שוב לחיים ממש לנגד עינינו. כמונו, גם הם מצפים לטמפרטורות חמות יותר ולימים ארוכים יותר.

לצד זאת, עם חילופי העונות הצמחים שלנו צריכים רענון קל בשגרת הטיפוח. חלקם יצטרכו תחזוק גבוה יותר בעונת הקיץ, חלקם יעדיפו חשיפה נמוכה לשמש אבל כנראה שכולם יצטרכו התייחסות.

בדיוק בשביל זה ריכזנו לכם כאן שלושה טיפים מנצחים לטיפול בצמחים בזמן חילופי עונות ומעבר לקיץ בפרט:

השקו בתדירות גבוהה יותר

אחת הדברים הכי כייפים בקיץ הוא שיש יותר אור שמש! צמחים צורכים מים בהתאם לכמות האור שהם מקבלים. לכן, עלייה בשעות האור, מהחורף ועד הקיץ, יחד עם טמפרטורות חמות יותר, עשויה להשפיע על התדירות שבה הצמחים שלנו צריכים מים.

כדי להימנע מהשקיית יתר של הצמחים במהלך חילופי העונות, הגבירו את תדירות המים בהדרגה. צריך לבדוק את הצמחים באופן קבוע בתקופת ההסתגלות. אם אתם מבחינים בעלים נבולים או ושתערובת האדמה יבשה, השקו בתדירות גבוהה יותר. אם האדמה נשארת רטובה במשך יומיים או יותר, השקו פחות. אם הצמח שלך נמצא בשמש מלאה ואתם משקים מדי יום, אתם יכולים לעזור לשמור על לחות על ידי הוספת סלעים קטנים לראש האדמה, או הזזת הצמח למקום שמקבל אור עקיף.

באביב ובקיץ, הזמן הטוב ביותר להשקות הוא מוקדם בבוקר או מוקדם בערב, כאשר הטמפרטורות קרירות יותר ויש פחות סיכוי למים להתאדות.

הקפידו להסיר אבק מהעלים

דרך נוספת לרענן את הצמחים באביב היא לנקות את העלים שלהם. לצמחים יש מטען סטטי והם פועלים מושכים אליהם אבק. זו הסיבה שתמיד צמחים מתמלאים באבק – הם מסירים באופן פעיל חלקיקי אבק פיזיים מהאוויר המקיף אותם!

חלקיקי אבק אלה יכולים להצטבר עם הזמן על פני השטח של הצמחים שלך ולסתום את הנקבוביות שלהם, בדומה לבני אדם. הנקבוביות הזעירות הללו חיוניות לתפקודים רבים של הצמח: הן מאפשרות לחמצן לעבור דרכו במהלך הנשימה, לפחמן דו חמצני לעבור דרכו במהלך הפוטוסינתזה, ואדי מים לעבור במהלך הטרנספירציה. כשהם סתומים באבק, התהליכים החשובים האלו לא יכולים להתרחש ביעילות כפי שהם צריכים. בקיצור, שמורו על הצמחים שלכם בריאים ומאושרים על ידי ניגוב העלים שלהם עם מטלית לחה ורכה כדי להסיר בעדינות את כל האבק.

הזיזו צמחים החוצה

אם אתם רוצים להעביר את צמחי הבית שלכם החוצה בחודשים החמים המתקרבים, אתם יכולים להתחיל להכין אותם כבר מעכשיו. זמן טוב להזיז אותם החוצה הוא כאשר הוא בעקביות מעל 24 מעלות, במיוחד בלילה.

מזג האוויר בחוץ יכול להיות בלתי צפוי בחודשי המעבר שלנו בארץ. לקראת הקיץ, עם העלייה בשעות האור ובטמפרטורה, צמחים נוטים להתייבש מהר יותר. היו עם היד על הדופק, העבירו אותם לאזור מוצל והשקו אותם בשעות הבוקר המוקדמות ובלילה כדי למנוע חריכת עלים והתייבשות. אם יורד גשם לכמה ימים, הפסיקו להשקות וכמובן, וודאו כי לאדניות שלכם בחוץ יש ניקוז כדי למנוע השקיית יתר.

שמרו על הצמחים שלכם מאושרים

טיפול נכון בצמחים דורש תשומת לב ולמידה מתמדת. כמו בעלי החיים, לכל צמח יש את האופי שלו, הצרכים שלו ומה שנכון לאחד לא תמיד טוב לשני. לכן, עליכם להיות סבלניים, לבחון מה עובד נכון לכל צמח ולהקפיד לבצע שינויים בהתאם.

לעוד טיפים ומידע על גידול צמחים בבית בקרו באתר פלנטיטה.

הוסף תגובה