עוגות ללא גלוטן

עוגות ללא גלוטן

 

 

 

לקהל הרחב אין הרבה מודעות לחולי צליאק שאינם יכולים לאכול מעוגה  רגילה כמו הקהל הרחב והם חייבים לאכול   עוגות ללא גלוטן

והם נאלצו להסתפק במגוון מועט  של מאכלים בלי טעם ותפל , מאחר  וגלוטן מהווה מרכיב יסודי בכל סוגי המאפים השונים והיה קשה מאוד לייצר מזון  ללא גלוטן שיהיה דומה בטעם ובמרקם למזון הרגיל . לכן , מזון נטול גלוטן לא היה בנמצא .עבור חולי צליאק ביקור בבתי קפה ומסעדות הפך לבלתי מהנה. . לכן  איכות החיים של חולי צליאק  נפגעה קשות.

מחלת הצליאק, בעברית כרסת, ידועה גם בשמות, Celiac Disease, Celiac Sprue, Enteropathy Gluten-Sensitive. המחלה מאופיינת בתמונה קלינית של תת ספיגה, הנובעת מנזק דלקתי לרירית המעי הדק, כתוצאה מאכילה של גלוטן. הנזק בא לידי ביטוי באנשים להם רגישות יתר על רקע גנטי. אנשים אלה מגיבים בהחלמה מלאה לטיפול תזונתי – דיאטה נטולת גלוטן. היסטוריית המחלה תוארה כבר במאה הראשונה, אבל רק לאחר מלחמת העולם השנייה נצפה ותואר לראשונה הקשר לאכילת חיטה.

 חובה לקרוא את תוויות המזון שעל גבי המוצר לפני הקנייה או האכילה. 
מלים המעידות או עשויות להעיד על נוכחות גלוטן במזון: חיטה, שעורה, שיפון, שיבולת שועל, קוואקר, לתת, תמצית לתת, גלוטן, עמילן חיטה, עמילן, עמילן מאכל, עמילן מעובד, חלבון צמחי, הידרוליזט חלבון צמחי, חומרים מייצבים, רטבים, רוטב סויה, אמולסיפיירים, חומרים מתחלבים, תוספת דגנים , מיצוי דגנים, אבקות מרק, חומרי צבע, צבעי מאכל, חומץ, חומרי שימור.
במקרה של ספק – להתרחק !
לפני האפייה – לקמח את התבנית רק בקמחים המותרים. 
קסנטן גאם או "משפר אפייה 10" מסייעים למניעת התפוררות של דברי מאפה ללא גלוטן.
פייברקס או "משפר אפייה 10" הינם סיבים המתאימים כתוסף לכל סוגי האפייה, ומומלצים במיוחד ללחמים, פיתות ולחמניות, יוצרים תפיחה יפה ומסייעים בשמירת הטריות. כמו כן תורמים להגדלת כמות הסיבים התזונתיים בתפריט.

עם הטכנולוגיה שקיימת כיום ישנם יותר מוצרים במסעדות , קודטורות ובתי קפה,  רכיבים רבים המצויים בשימוש במסעדות הם בעייתיים, כמו אבקות מרק, רטבים, פירורי לחם ועוד. קיימת גם בעיית זיהום מכלי בישול או הגשה. אם הוחלט לאכול במסעדה, חשוב לברר בקפדנות את רכיבי המנה. מומלץ לא להזמין מנות עם רוטב

הוסף תגובה