שמעתם כבר על Nlp?

 

אם הגעתם עד הלום, כנראה שכן. אולם, האם אתם יודעים במה מדובר? שיטת NLP, או Neuro-Linguistic Programing ובשמה העברי, ניתוב לשוני-פיזיולוגי היא שיטה פסיכוטרפויטית שנועדה הן לטפל והן לעזור למקסם את היעילות באופן שבו אנחנו פועלים. ראשית השיטה – בתצפיות שערכו שני דוקטורנטים אי שם בשנות השבעים ואילו היום ישנם כבר יישומים של השיטה לא רק ברמה האישית, אלא גם ברמה הארגונית בשיפור ואפילו ייזום תהליכים. אספנו עבורכם מידע – מורה נבוכים – אם תרצו על שיטת NLP ואפילו על קורס NLP או לימודי NLP למתעניינים.

מה הדרך הטובה ביותר לעשות דברים?

האדם הוא ייצור מורכב. האישיות שלנו, יש אומרים, מתחילה להתעצב עוד ברחם לפני הלידה. כל אחד מאיתנו מגיב למצבים שונים בדרכים שונות; מי בדרכים יעילות יותר ומי בדרכים יעילות פחות. פעמים רבות אנחנו נוטים לחשוב, כי האופן שבו אנחנו מגיבים הוא קבוע ולא נוכל לשנות אותו, אלא שכמו אדם המתאמן בקראטה, שמאמן את גופו לבצע פעולות מסוימות באופן אוטומטי כמעט במצבים מסוימים, כך אנחנו יכולים להתאמן וללמד את עצמנו מגוון כלים שיעזור לנו להתמודד עם מצבים שונים בדרכים טובות או יעילות יותר.

בחלק מהמקרים, ההתנהגות שלנו מושפעת מהאופן שבו אנחנו תופסים אירועים שקרו לנו בעבר. חלק גדול מעבודת הריפוי אצל אנשים הרוצים לשפר את הרגשתם באופן כללי ואת תפקודם, קשור באיתור אותן נקודות תורפה של אירועים שקרו בעבר ותיקון היחס שלנו אליהן כדי שנשלים עימן ונלמד לעשות את זה טוב יותר. שיטת NLP בעצם נועדה לעשות את אותו הדבר.

 

ממציאי שיטת NLP ערכו תצפיות אי שם בשנות השבעים של המאה הקודמת כדי לנסות "לפצח" את סוג המצוינות האנושית. הם אספו את האנשים המצוינים שיכלו וניסו לאתר אצל את הדפוסים אשר מבדילים אותם מאנשים אחרים בהתמודדות עם מצבים, ובכלל כדי להבין מה מבדיל אותם מאחרים ולמעשה, מה גורם להם להיות מצוינים. לאורך הזמן הצליחו ממציאי השיטה לאתר מספר דפוסים כאלה ודרכים להשיגם.

בבסיסי השיטה – האמת הסובייקטיבית ושימוש במוח האנושי כדי לשנות תפיסה

אחד העקרונות המרכזיים של שיטת NLP גורס, כי אין שום אפשרות לאדם לתעד את המציאות האובייקטיבית. אותם הויכוחים שודאי תמהתם אם ההיסטוריה היא כפי שהיא או שהיא הגרסה של המנצחים – הם פשוט לא רלוונטיים, כי אין שום דרך אובייקטיבית לרשום את האירועים. כל אחד מאיתנו מתייחס לאירועים שונה וזוכר אותם או קולט אותם בדרך שונה. אנחנו קולטים את האירוע ומצרפים לו רגשות או תחושות סובייקטיביות שהן מה שנותן לאירוע את המשמעות שלו. לכן, כל אחד מאיתנו תמיד רואה את הדברים אחרת.

מי שלומד לימודי NLP או קורס NLP ילמד מספר שיטות כדי לרתום את כוחו העצום של המוח כדי לשנות את האופן שבו אנחנו תופסים אירועים מסוימים. לימודי NLP יקנו לכם כלים כמו דמיון מודרך ושיטות אוטו-סוגסטיביות שיעזרו למטופל שלכם להתגבר על רגשות שמונעים ממנו להצטיין. לימודי NLP במסגרת קורס NLP ייתנו לכם את הבסיס הדרוש לכם כדי להתחיל לעזור לאנשים להוציא מעצמם את הטוב ביותר.

מלבד זאת יש גם קורס NLP שיעזור לכם ליישם את השיטות האלה גם ברמה כללית יותר תוך מתן דגש על יישום השיטה בעסקים, ספורט, אמנות וכמעט כל עיסוק או משלח יד אחר. השיטה, מציעה ארגז כלים שימושי ופשוט המסייע לכל אחד מאיתנו להוציא מעצמו את הטוב ביותר בצורה הפשוטה ביותר, תוך שימוש באחד המשאבים השימושיים ביותר שלנו – המוח.

הוסף תגובה