תזונה נבונה,מידתיות ואיכות ומה שביניהם

תזונה נבונה, מידתיות ואיכות ומה שביניהם

אם זה בריא בואו ונאכל הרבה בריאות, אז זהו שלא.

אחד המאומנים שלי שלח לי מסרון בו הוא שואל "האם שקדים ירוקים בריאים והאם אפשר לאכול מהם ללא הגבלה".

תשובתי הייתה "שקדים ירוקים בריאים ורצוי לאכול אותם אבל, במידתיות… גם הפיל הוא צמחוני ואוכל בריא, אבל הוא פיל".

נשאלת השאלה האם איכות המזון שאנו בוחרים היא המובילה לבריאות מירבית או כמותו. ברור שעלינו לאכול מזון איכותי, כמה שפחות מעובד, תעשייתי, משומר וחסר חיים. במזון המיטיב יש וויטמינים, מינראלים, נוגדי חימצון, חלבונים החשובים לתחזוק השלד והשרירים, השיער הציפורניים והעור ולמעשה לכל תא ותא בגוף אז כדאי לאכול כמה שיותר.

האיכות חשובה ביותר אבל אם ובמידה לא נשמור על מידתיות ייצא שכרו בהפסדו. כאשר כמות מזון גדולה מידי נכנסת לקיבה אין באפשרות הקיבה לעכל אותו באופן המיטבי. מערכת החיסון נכנסת ל"סטרס", כדי לאתר חומרים מזיקים והיא מופעלת במלוא העוצמה, המזון שוהה בקיבה זמן ממושך יותר, העיכול איטי יותר וההרגשה היא של נפיחות, במצב זה, חלק גדול מהמזון יהפוך לשומן במקום לאנרגיה.

לכן כדאי ואף רצוי לחלק את המזון לכמויות קטנות יותר ולאכול ארוחות לעיתים תכופות. עלינו להישמע ולהקשיב לגוף שלנו ולאכול כאשר אנחנו מתחילים לחוש רעב. הכוונה היא לא להגיע למצב של רעב קיצוני. יש מחקרים המראים שהאופטימאלי הוא לאכול כל שעתיים או שלוש שעות. בטווחים אלו לא יורדת רמת הסוכר בדם בצורה חדה ואם יחד עם אכילה תכופה נאכל את המזונות האיכותיים והמיטביים לנו נגביר את החיוניות, המרץ והמסופקות. כך נהיה פחות עצבניים, ונשלוט בכמויות המזון שאנו אוכלים.

עמליה פישר – מאמנת אישית לתזונה נבונה

הוסף תגובה