תיירות שוקולד – תחום חדש בתיירות העולמית

תיירות השוקולד היא תחום חדש בעולם התיירות. אנשים ממדינות שונות המעוניינים לטייל כדי לחוות את תהליך הפקת הקקאו, את תהליך ייצור השוקולד ואפילו בכדי לזכות לטעום מוצרי שוקולד גורמה – הם קהל היעד של תיירות זו.

 בכדי להפוך לאתר תיירות המהווה מקור משיכה עבור תיירים אלה, צריכים להיות מתקנים הקשורים לתחום, תחבורה נאותה, מגוון אפשרויות לינה ופעילויות שיכולות למשוך מגוון רחב של קהלים וגילאים.

 מדינה כמו גאנה תמשוך את התיירים המנוסים בתחום, שמתעניינים באופן עמוק יותר בתחום השוקולד עד כדי תהליך הפקת השוקולד עצמו. אולם, התשתית התחבורתית במדינה אינה מספקת, והמדינה אינה מהווה מקור משיכה עבור גילאים קטנים יותר. ביקור במדינה במסגרת תיירות השוקולד יימשך בין שבוע לשבועיים ויציג לתייר תמונה רחבה של התהליך כולו.

 

 חברות כמו "קאדבורי" (אנגליה) ו-"לינדט" (שוויץ) מספקות לתייר חוויה מתומצתת ועניינית, שאורכה בדרך-כלל יום אחד. מספר התיירים אמנם גדול יותר, אך ההכנסות (פר תייר) בד"כ נמוכות הרבה יותר עבור חברות אלו. מספר התיירים הרב תורם למקומיים בשיפור תשתית התחבורה, תשתיות נוספות (ע"ב ההכנסות ממיסים ומהתיירים עצמם) אולם מיקום החברות הללו במרכזי ערים, עד כמה שמקל על הגעת התיירים למקום – מרוחק מהאתרים בהם מתבצע תהליך הפקת וייצור הקקאו. יש לציין שחברת "קאדבורי" מציעה פעילויות נוספות לתיירים צעירים יותר ואף לילדים, ולכן למקום פוטנציאל משיכה רב יותר עבור תיירי השוקולד.

 חברות השוקולד הגדולות מוציאות גם כיום הוצאות נכבדות על פרסום ושיווק למרות שהן מותג מוכר ברחבי העולם. בשל כך, בפני ספקי תיירות השוקולד בגאנה עומד אתגר נוסף (מלבד הקמת תשתיות תחבורה, לינה ואירוח טובות יותר) והוא מיצובה של גאנה כאלטרנטיבה לתיירות השוקולד האירופאית.

 מקומות נוספים בעולם המספקים שירותי תיירות שוקולד: בלגיה (מעל 10 מפעלים לייצור שוקולד, 16 מוזיאוני-שוקולד ומעל 2,000 חנויות), סן-פרנסיסקו (חברת Ghirardelli ), טיין לה-הרמיטאג' (בצרפת ליד ליון, חברת Valrhona ) ועוד.

 ומה בישראל? תיירות השוקולד אינה מפותחת ולמרות ריבוי השוקולטיירים המוסמכים הציעים מוצרי שוקולד גורמה ומעבירים סדנאות שוקולד ברחבי הארץ, עדיין לא מדובר בתחום שיכול להביא תיירים באופן יזום למטרה זו.

הוסף תגובה