מכונת קפה לכולם

מתחילים במכונה הידנית

מכונת אספרסו היא המכונה הוותיקה ביותר בשוק מבחינת מנגנון. זוהי מכונה שמשתמשים בה באופן גורף בבתי הקפה – בגדלים המתאימים לתעשייה. המכונה אינה אוטומאטית ועל הכל ממונה המפעיל, הוא הבריסטה. המכונה ידעת לטחון את הקפה בדיוק על פי דרישה ובכמות שנרצה, לאחר מכן מכניסים את הקפה הטחון למהדק ומהדקים ולבסוף משחילים את המהדק למקומו בפתח המכונה ופותחים את הברז של המים. במקביל, מקציפים חלב במקציף למי שרוצה הפוך, קפוצ'ינו או לאטה ובעצם יוצרים כוס קפה איכותי מכלום. איכותו של הקפה במקרה הזה נתונה לחלוטין ביכולתו של הבריסטה לתפעל את המכונה, לא לשרוף את הפולים, את החלב וכמובן להכין הכל במינון הנכון. מכונה ידנית בבית פועלת על אותו עיקרון וחשוב להכיר את המנגנון מבעוד מועד. יתרונה של המכונה הידנית מכיל גם איכות חליטה הרבה יותר ארומתי ממכונה אוטומאטית, ממש כמו של בית קפה, גם יתרון כלכלי לאורך זמן שכן כל המרכיבים זולים יותר כאשר אנו צריכים להכין אותם באופן עצמאי וכמובן שניתן לרכוש את הקפה בכל מקום, ללא התחייבות כלפי חברת קפה מסוימת שהמכונה מתאימה אך ורק לקפסולות שלה.

לתת הזדמנות למכונה האוטומאטית

המכונה האוטומאטית מבצעת את כל הפעולות של המכונה הידנית, רק באופן עצמאי. בלחיצת כפתור אנו יכולים לגרום למכונה לטחון את הקפה, לחלוט את האבקה וכמובן להקציף את החלב לבד. היתרון המשמעותי של מכונה אוטומאטית הוא המחסור בהתעסקות מיותרת, בנוסף להקצפה מעולה והכנת קפה ברמה שאינה פחותה מבית קפה. הבעיה עם המכונה האוטומאטית (אלא אם יש מבצע למכונת קפה) היא שכל התוצרים של המכונה הזו אינם נמצאים באותה רמה של המכונה הידנית, בין אם מדובר באיכות הטחינה, החליטה וכמובן ההקצפה. חשוב לבחון את הנקודה זהו, שכן אם שמים את הרצון לקבל קפה באופן אוטומאטי ובין הרצון להתמודד עם תהליך הכנת הקפה בכל פעם מחדש, זו בהחלט דילמה שצריך להתחבט בה ועבור חובבי הקפה זו לא התחבטות קלה.

 ללכת על קפסולות

אחת השחקניות המרכזיות בתחום ששברו את שוק מכונות הקפה היא מכונת הקפסולות. מדובר במכונה זולה יחסית שמצליחה לשפר את איכות הקפה הביתי במהירות רבה וללא כל בעיה טכנית מיותרת. אין צורך לטחון את פולי הקפה ולחלוט אותם באופן עצמאי ואין סיבה ללכלך את עמדת הקפה בבית. כיום ניתן לומר שמכונות הקפה הללו מהוות חצי משוק מכונות הקפה בארץ ואף 80% מבתי העסק בשווייץ משתמשים במכונה שכזו. יש מגוון מכונות קפה עם קפסולות ומה שעלינו לעשות זה לבחור את החברה המתאימה לנו וכאן איש איש וטעמו הוא. חסרונה הגדול של מכונת הקפסולות הוא ההתחייבות לחברת קפה מסוימת ולא ניתן להתאים את הקפסולות של חברה אחת למכונה אחרת.

 

 

הוסף תגובה