יקב פסגות – יין באווירה אחרת

ניתן להצביע על יין ישראלי כאחד מהכוכבים הראשיים הקיימים על כל שולחן ובמיוחד כשמדובר בערבי שבת וכמובן בחגי ישראל הרבים ובראשם – ערב ראש השנה וערב פסח. היין, כמשמח לבב אנוש, מהווה כיום במקרים רבים כתשורה של אורחים רבים המגיעים להתארח בארוחות ערב. רבים מעדיפים את היין הישראלי שיונח על השולחן והמנהג אצל רבים הוא ליהנות עוד באותו ערב מהיין שניתן כתשורה.

בישראל נצרכים מידי שנה כ-15 מיליון בקבוקי יין תוצרת ישראל. כמות לא מבוטלת אשר עומדת בכבוד רב למול ייבוא של כ-22 מיליון בקבוקי יין המגיעים לרוב ממדינות באירופה. סך הצריכה של יין אצל ישראלי עומדת בכ-8 ליטר בכל שנה. צריכת היין בשנות השמונים נחשבה דלה משהו. הם בכמות והן באיכות היינות. פתיחת שוק היינות הישראלי לייבוא בשנות התשעים הביאה את הציבור להיחשף ליינות איכותיים וכמובן נתנה דחיפה רחבה ליקבים רבים בישראל בייצור יין איכותי יותר.

 

יקבים ישראלים רבים כיום רואים עצמם ככאלו העומדים בשורה אחת עם יינות המיוצרים בחו"ל ולראייה רצונם בהוקרה במסגרת פרסים בינלאומיים רבים הנערכים לאורך השנה. למול מגמה זו החלו ישראלים ליהנות מיין יותר מבעבר והעלייה התמידית ברכישת יין עולה כמידי שנה. בישראל, כאמור, קיימים כיום מספר יקבים איכותיים של יין תוצרת כחול לבן. אחד מיקבי הבוטיק האיכותיים הקיימים כיום הוא יקב פסגות. יקב פסגות קיים כ-11 שנים וגדל הוא מידי שנה בהתמדה.

כיום מיוצרים ביקב פסגות כתשעה סוגי יינות בכמות של מאות אלפי בקבוקים מידי שנה אשר חלקם אף מיוצא לחו"ל. הכרמים של יקב פסגות מצויים כ-900 מטר מעל פני הים, על גבי טרסות גיר ביישוב פסגות שבנפת בנימין. יקב פסגות ידע במשך שנותיו הצלחה רבה וזאת בדמות פרסים רבים אשר זכה בהם בתחרויות הן בחו"ל (ב- 1001 degustations, Vinalies 2011, Terravino 2009ועוד) כמו גם בישראל (אשכול הזהב).

ליקבי פסגות מבחר רב של יינות בוטיק איכותיים לחג. בסקירת קטלוג היינות ניתן למצוא מארזים ממיטב היינות כמו: יין אדום יבש מובחר המגיע ברמות עידון שונות, יין קינוח לבן, שרדונה ועוד. את אותם יינות איכותיים לחג ניתן לשלב כמובן לכל ארוחת חג ובדגש על ראש השנה ופסח. את היינות של יקב פסגות ניתן אף להגיש בארוחות ערב בהן מוגשות פסטות ומנות בשר שונות, משקה מעורר טעם לפני ארוחות ובאירועים רבים בהם יש יוקרה אשר יין מיקב פסגות תתמזג בה בצורה נהדרת.

רוצים ללמוד עוד על היינות של יקב פסגות ? בואו לבקר אותנו באתר הבית שלנו בכתובת www.psagotwines.com

הוסף תגובה